• T      A      M      E      V      I      L      L      E

    In the year of 1817 a small town, Tameville, was plagued by creatures of the night. Vampires. With a certain time a little group of people started to, not only get frustrated, but also get sick of the (sudden) attacks and deaths that kept happening in this little town. In that same group was a mysterious man. A gunsmith. Someone with the name of Colt Wesson. It was rumored that he could make weapons that could deal with these creatures. Together they started an agency that worked against the vampires and helping people. It worked – the attacks and killings were slowing down.

    Till this day, 1910, the agency still goes strong. But the vampires are still roaming around. Is everybody safe?
    In het jaar 1817 werd een klein stadje, Tameville, geplaagd door wezens van de nacht. Vampieren. Na verloop van tijd begon een kleine groep mensen niet alleen gefrustreerd te raken, maar ook ziek te worden van de (plotselinge) aanvallen en sterfgevallen die in dit kleine stadje bleven plaatsvinden. In diezelfde groep zat een mysterieuze man. Een wapensmid. Iemand met de naam Colt Wesson. Het gerucht ging dat hij wapens kon maken die met deze wezens kon omgaan. Samen begonnen ze een bureau dat tegen de vampiers werkten en mensen hielp. Het werkte – de aanvallen en moorden werden minder.

    Tot op de dag van vandaag, 1910, gaat het bureau nog steeds goed. Maar de vampiers zwerven nog steeds rond. Is iedereen veilig?

    Fill in
    Role:
    Name:
    Age (preferably older than 24):
    Character:
    Appearance:
    History:
    Additional:

    Regels
    • You may write in English or Dutch – your call, your fun!
    • You may create several characters, provided you do not neglect them.
    • Don't exclude anyone (no fighting). Just keep it fun!
    • No perfect chars! Be realistic. Everyone has flaws.
    • Do not control / kill / etc other characters without permission. Only your own.
    • 16 / 18+ is allowed, but put a warning above it.


    “Just 'cause trouble comes visiting
    doesn't mean you have to offer it a
    place to sit down.”


    Mirabel | Roger Ford, p2.
    Togo | Silas (vampier), p2.
    Hightower | reserveringen man & vrouw rol
    Medousa | Lawrence Houston (sheriff), p3.
    MoonchiId | Tara Mae Bellman (agency), p1.
    Chocolatier | reservering vrouw
    Syaoran | reservering vrouw

    Informatie
    Agency
    De oprichter en medebedenker van de Agency is Colt Wesson. Samen met anderen heeft hij deze agency op laten groeien tot hoe het nu is. Niet iedereen wordt geaccepteerd in de agency. De recente regels vragen voor o.a. een keuring voor je geaccepteerd wordt.
          De agency bevind zich in een hotelgebouw, waar vooral de leerlingen verblijven. Eenmaal werkende in de agency, is het vanaf dat moment je leven. You’re not only doing the job, you live the job. In de tijd dat het bedrijf net begon, startte het in een klein en simpel gebouw. In verloop van tijd was het meer uit gaan breiden. In overeenkomst met de eigenaren van het hotel, ruilden ze van gebouw. De eigenaren zijn naar het kleinere gebouw vertrokken en de agency trok in het grotere gebouw voor o.a. al het apparatuur en hoeveelheid mensen.
          Voor degenen die in de agency komen, moeten de leerlingen eerst een test doorstaan en een training volgen. Zelfs als een accountant bij de agency heb je een basis nodig voor zelfverdediging en hoe het werkt binnenin. Achter het gebouw is een wijd terrein waar de pupils getraint worden in o.a. gevechtstechnieken.
          De agency is in samenwerking met de sheriff van het stadje Tameville. Hoewel de sheriff zich meer richt op o.a. het handhaven van orde in de gemeenschap, heeft hij / zij tevens de functie om te patrouilleren en wacht te houden in het stadje. Indien de sheriff een hint krijgt van een vampier of daad van, dan neemt deze contact op met de agency en is het vanaf dat moment verder de taak van de agency het op te lossen.


    Vampires
    ✦ Vampieren zijn levend, noch dood.
    ✦ Verouderen minder snel dan de mens, maar worden zeker ouder.
    ✦ Voeden zich met mensen en / of dierenbloed.
    ✦ Bestaan voornamelijk uit Houses of Clans. Er kunnen ook Dwalers zijn. Vampieren die vanuit zichzelf werken en niet bij een clan horen.

    Verandering
    Er is een kans vampier te worden door vampierbloed te drinken. Dit is echter miniem, gezien een groot deel van de mensheid de verandering niet aan kan en daardoor sterft. Het is dus uitzonderlijk hierdoor vampier te worden. Een andere overgang, wat een grotere kans heeft, is door een bijt van een vampier. Binnen een dag ben je veranderd.
          Ieder vampier is verschillend. Toch hebben ze één ding in gemeen – hun extra lange hoektanden. Vaak hebben ze een ingevallen gelaat.

    Krachten
    Een vampier beschikt over een onmenselijke snelheid, snelle regeneratie, erg lenig (denk aan zeer hoge sprongen maken), uitzonderlijk goed gehoor en sterke ruikvermogen. Hoewel half-vampieren niet zo sterk, snel, etc zijn als origine vampieren. Origine vampieren hebben vanaf hun geboorte al hun krachten. Deze kunnen niet in een latere levensjaar activeren. Het gaat echter geleidelijk aan naarmate de jaren / ervaring verstrijken sterker worden.

    Worden vampieren sterker als ze andere vampieren doden?
    Over het algemeen, hoe ik het tot nu toe voor me zie, worden vampieren niet sterker als ze hun eigen soort doden. Dit wordt echter wel, ligt totaal aan de situatie natuurlijk, als verraad gezien.

    Zwaktes
    Dit zijn nachtwezens. Ze slapen overdag, omdat ze een afkeer hebben van daglicht. Blootstelling aan daglicht is mogelijk, echter zal dit hun verzwakken en langdurig zelfs fataal zijn. Half-vampieren hebben kans langer de zon te kunnen verdragen, voor origine vampieren gaat dit moeilijker.
          Vampieren kunnen enkel een huis betreden wanneer een van de bewoners hem uitnodigt. Eenmaal uitgenodigd kan hij een huis betreden wanneer hij dit wil en houdt niets hem nog tegen.

    De enige manieren om een vampier daadwerkelijk te beëindigen is door een houten staak (bij voorkeur meidoorn) door het hart te drijven. Het hoofd afhakken gaat niet werken. Mits je dit toch van plan bent, moet tevens het lichaam verbrand worden (of lang in de sterke zon laten). Hier heb je kort de kans voor, gezien (zeker wanneer er bloed bij komt kijken) hun regeneratie proces supersnel is. Vuur is hun Achilles heel, of een kogel van Colton Wesson.

    Rankorde
    Het verschil tussen Houses en Clans zijn groot. De Houses hebben altijd een Elder als hoofd en zijn erkend als officiële leiders in de Vampierenwereld. Deze Elders hebben het voor het zeggen in de Vampierwereld. Clans zijn als een soort van gangs. Ieder in de Vampierwereld kan ze aanmaken, maar zijn niet erkend als officiële leiders en hebben ook geen zeggen in de samenleving; alleen voor degenen die in de gang / clan zitten. Het zijn vaak vampieren die tegen de “maatschappij” van de Vampierwereld ingaan.

    Origine vampieren zijn geboren vampier-nakomelingen, wat betekend dat die zijn verwekt tussen twee vampieren. Ze worden vaak gezien als de leiders van de vampierwereld en hebben macht over de Turned (vampiers die zijn gemaakt). Vaak zijn de leiders van Houses, vampieren die al jarenlang meegaan en gezag / respect wisten op te bouwen of vanuit de vampierfamilie over is gegaan op de volgende leider (wanneer degene klaar is voor de leiderschap).
          Een vampier moet flink wat jaren (en gezag en de achtergrond) afgestreept hebben voor degene daadwerkelijk een Vampire Leader kan zijn. Erfopvolging of het kiezen door het “vampierenvolk”. Hoewel ik me eerder voor me zie dat degene die een Vampire Leader is, goedkeuring krijgen van de andere Leaders / Elders.
          Als je Blade kent, dan zou ik je graag daar naartoe sturen voor enige informatie. Hoe ik het voor me zie heeft namelijk redelijk wat weg met de regels (omtrent vampieren) in Blade. Een citaat vanaf de Blade website dat tevens in mijn RP geld is o.a.:
          “Because of the purity of their blood, and their unique nature, pure bloods are essentially the rulers of the vampire Houses and its major power-players, while non-pure bloods are essentially the lackeys, minions, and/or lieutenants within their respective Houses. Due to the gap in genetic and blood purity, pure bloods tend to look down on the non-pure bloods and the non-pure bloods look at the pure bloods with equal disdain, although many of the "turned" see the purebloods as superior, viewing them with such reverence, as to even consider them to be the gods of their world.”
    Als er sprake is van een opstand van een Higher-up, dan zou deze tot doodstraf gebracht worden en er een hogere vorm van beveiliging komen. Mits deze Higher-up meer volgers binnenin de House gekregen hebben, en het risicovol is voor de House zelf, dan zou de optie mogelijk zijn om het vampierenkind (van de House Elder) bij een andere House onder bescherming brengen. Als een origine vampier zijn / haar eigen house vormt, dan zou de House Elder toestemming (met de andere Elders) alsnog toestemming moeten geven hiervoor, aangezien hier veel regels aan vast zitten.

    Weet een origine vampier, ongeacht de situatie, altijd dat hij / zij een vampier is?
    Als een vampier niet ondergebracht is bij andere vampieren / niet bekend is met de vampierenwereld door één of andere reden dan kan het zijn dat hij / zij niet weet wat er “mis” is met zichzelf, vanwege de onnatuurlijkheden met het lichaam die hij / zij ervaart met de jaren, als diegene zichzelf vergelijkt naast een mens. Het niet weten is mogelijk, volgens mij, maar deze vampier zou dan onwaarschijnlijk een kind van een adele, origine vampier zijn. Gezien deze veel eerbied hebben in de Vampierenwereld. Dat dit vampierenkind dan alleen word gelaten in de wereld lijkt mij sterk. Diegene is namelijk de opvolger voor de “troon” van die benoemde House.


    Lay-out Tameville
    Omdat de post niet de hele ligging laat zien, schrijf ik de woorden hier op. De columns staan in de volgorde van de foto's eronder. De foto's zijn aanklikbaar, zodat ieder het beter kan zien.
    Aan de linkerkant van de voormalige saloon / hotel bevind zich de straat waar o.a. de sheriff's office en fire department zijn. Het eindigt met een binnenhof waar men bijeenkomt en eventueel, voor de doorreizigers, de paarden aan kan leggen. The Yellow Rose (bar / saloon) ligt hier vlak aan vast, met aan de andere kant het hotel.
    Bij dit voormalige hotel bevind zich de Agency. Achter het gebouw is een grote, open ruimte waar o.a. gevechtstechnieken worden beoefend.
    Aan de rechterkant bevinden zich enkele huizen en kleinere winkeltjes, zoals een simpele markt. De dokter en begrafenisondernemer van de stad zijn hier ook gevestigd.


    [ bericht aangepast op 2 april 2023 - 14:34 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    And what a lone ranger he is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oehh ik vind dit eigenlijk wel interessant hehe,

    Zou ik eventueel een man mogen reserveren? 😊


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mij lijkt het ook leuk, maar ik heb vragen :Y)
    Het is me niet duidelijk hoe je het precies voor je ziet qua rollen. Ligt de focus op the agency, of juist op de onwetende bevolking die met de verdwijningen moet dealen?
    Wil je ook gespeelde vampiers?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    ^ Het is echt geheel ieders eigen keuze, daarom houd ik het ook zo open. Ik begrijp als mensen geen zin hebben om enkel een (insert hier) rol te spelen. Dus als je iemand van het stadje wilt spelen, be my guest. Iemand in de agency? You're welcome. Een vampier? Ik zal alvast beginnen met rennen (Just joking ofcourse [; ) Hoewel ik na een bepaalde hoeveelheid rollen wel een stop erop ga zetten.

    En natuurlijk, Mirabel, ik zet je er vanavond bij.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2023 - 11:18 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik neem even een MT. Misschien dat ik interesse heb ik een vrouwelijk rol, ik denk er nog even over na. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Bedankt voor het snelle antwoord! :3
    Ik ga dan maar even twijfelen welke rol ik neem :W en dan laat ik het je nog weten.

    Ik wil trouwens ook even zeggen dat ik je combinatie van cowboys en vampiers verrassend en geslaagd vind. Die heb ik volgens mij nog niet gezien.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik reserveer voor de zekerheid een rol. Weet nog niet welke. 😅


    [ heaven knows ]

    Mag ik een vrouw bij The Agency, kan dat?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MoonchiId schreef:
    Bedankt voor het snelle antwoord! :3
    Ik ga dan maar even twijfelen welke rol ik neem :W en dan laat ik het je nog weten.

    Ik wil trouwens ook even zeggen dat ik je combinatie van cowboys en vampiers verrassend en geslaagd vind. Die heb ik volgens mij nog niet gezien.

    Geen dank hoor. Het is fijn om snel duidelijkheid te krijgen.
          Dat is een mooi compliment om te krijgen, bedankt. Ik zal je reservering er vanavond bij zetten.

    Togo, ik zal je reservering er vanavond bij zetten.

    Syaoran, doe rustig aan en denk er goed over na. Ik ga je niet dwingen mee te doen. [;


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mt!!! Ik ben eerst zeg maar even druk deze week, want school en ik ga op een korte reis met school, dus kan ik volgende week pas een rol in elkaar maken. Maakt dat uit?


    ''With all due respect, which is none...''

    ^ Nee hoor, dat maakt niet uit, deze RPG heeft een rustige opstart gemaakt. Ik begrijp hieruit dus dat je een rol wilt?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2023 - 13:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hebben mensen in The Agency een gewone baan hiernaast, of is dit een full time bezigheid?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MoonchiId schreef:
    Hebben mensen in The Agency een gewone baan hiernaast, of is dit een full time bezigheid?

    Het ligt eraan hoe je, je personage wilt instellen. Een personage kan zich met volle toewijding aan de Agency geven, maar het kan ook goed zijn (hangt af van het soort werk) dat diegene zijn / haar dedicatie anders heeft ingedeeld. Nu weet ik niet hoe je personage zich instelt. Stel je maakt een personage aan die krap bij geld zit en moet werken om net genoeg moet verdienen om van te leven, dan zie ik me voor hoe diegene meerdere banen heeft en dus geen full time werkt bij de de agency. Either way is fine with me. Hoewel w.b.t. een wat actievere baan (zoals een jager) zie ik echt als een hedendaagse agent in deze tijd. Deze personage moet flexibel en bereikbaar zijn ten allen tijden. Iemand achter de schermen zal dat niet zo snel krijgen en dus de mogelijkheid hebben tot meerdere banen te hebben.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2023 - 14:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Medousa schreef:
    ^ Nee hoor, dat maakt niet uit, deze RPG heeft een rustige opstart gemaakt. Ik begrijp hieruit dus dat je een rol wilt?


    Het speelt zich af in 1910, ik ben een history nerd. We gaan ervoor.

    Ik zal dan een vrouw en een man reserveren en wel pas volgende week ergens ze kunnen posten denk ik. Misschien een vampier && een hunter?


    ''With all due respect, which is none...''

    Tara Mae Bellman


    Role: Employee with The Agency
    Age: 28, born July 26th 1882.

    Appearance

    • Height: At 5.25" (160 cm) tall, she reaches only just below average height.
    • Hair: Long blonde wavy locks, often unkempt and tangled or tucked in braids to prevent further entanglement.
    • Skin tone: Tan and freckled, from often finding herself outside
    • Clothing preference: Though not quite fully accepted, Tara prefers wearing pants.
          She will tolerate a dress when it's absolutely required, but won't reach for them on her own volition.


    Personality

    Fierce • Somewhat rough around the edges • Impulsive • Stubborn • Sincere • Loyal • Clever • Curious • Forthright • Hardworking • Rebellious

    Having been raised among boys, Tara did not grow up to be the elegant, easygoing lady that society expected of her. She's learned from an early age to speak her mind, or simply be forgotten. She's proven to be temperamental at times, but will jump in to defend her loved ones without a second thought.
    She's dead set on not having children, as she's afraid they would have to grow up without her — due to her line of work — as she has lost her parents when she was quite young herself.


    History

    Father: Thomas Bellman (1851 - 1890)
    Mother: Sarah Bellman (1854 - 1890)
    Brothers:
          • Howard Bellman (1873 - ... )
          • Warren Bellman (1875 - 1890)
          • Leroy Bellman (1876 - 1890)
          • Milton Bellman (1878 - 1890)
          • Waylon Bellman (1880 - ... )
          • Willard Bellman (1880 - ... )


    Tara Mae was born to Thomas and Sarah Bellman, as their first and only daughter and the last of their seven children. Even though different societal standards would be expected from her, she was never treated differently from her brothers — even to the point where she'd end up in brawls with them or other students when she felt offended by them.
    Coming from a working class family, the children weren't in school for long and were expected to start working when they were able to. It so happened that Howard, at the age of seventeen — Tara herself was eight at that point — came home from a particular long day's work, to a scene of utter horror; his parents and two of his brothers lay lifeless across the house, their faces drained of any colour. He heard Warren screaming for help, and begging for the lives of his youngest siblings. Without thinking he ran towards the noise and froze in shock as he saw three humanoid monsters feasting on his brother.
    Warren locked eyes with him and mouthed
    "Three young'uns, cellar..."
    Howard crept towards the hiding spot as silently and simultaneously fast as he could, hoping he wasn't too late to save the twins and his little sister. In the nick of time he managed to sneak them out, into the crick that ran behind the house and slathered them with sludge, in an effort to disguise them and cloak their scent. They waited for what felt like hours until dawn broke and they were found by the neighbours.
    For a long, long time, Tara did not speak a single word. But in her silence she vowed to one day track down her family's killers and make them suffer a worser fate.
    When she was fifteen she came close. She'd had to pick up Willard in the local watering hole, who'd drank himself into a stupor again — still trying to forget that awful night and seeking relief at the bottom of a pitcher — and happened upon a what seemed to be a less than discreet couple behind the building. However, when she heard the woman struggle and quietly plead for her life, she realized what was happening. She dug the dull razor she always kept upon her person out of her boot and slowly crept closer towards the creature and its prey — only to be intercepted.
    "I wouldn't do that, girl," the stranger that had grabbed her whispered in her ear. "You'll get both of us killed. Now stand down and let a man do his job."
    The words weren't even cold before he pulled out a wheel gun and shot the vampire dead, first try.
    Tara Mae went silent again, but this time out of sheer wonderment.
    "Now you're either stupid or brave to go after those leeches yourself," the stranger spoke once more. "So tell me girl, which one is it? You got a death wish?"
    "A bit of both, I reckon, sir," she'd replied without hesitation. "I don't wish for death, though. Not mine own, at least."
    They chatted back and forth some more, and by the end of the night Tara'd found herself recruited as a trainee for an underground (ha!) vampire hunting organisation called The Agency.
    Every day since she rose early to work the fields and contribute to the small household of her two youngest brothers and herself — Howard had gotten himself married by then, but lived close by — and when the sun was highest and made labor unbearable she'd slip away for her training. Through the years she's slowly worked her way up the corporate ladder, being somewhat restricted by both her gender and impulsive nature. By now, she is allowed in the field, but only under strict supervision of her partner.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.