Hoi hoi allemaal!
Ik ga proberen om het hier ordelijk en gestructureerd neer te krijgen, maar je gaat zo meteen begrijpen waarom me dat waarschijnlijk niet lukt.
Ik ben een halfjaartje geleden, net voor mijn 26ste verjaardag, eindelijk gediagnosticeerd met AD(H)D (van het inattentieve type). It's been a road.
Daarbij kwam er plots ook een andere diagnose boven die ik nogal moeilijk vind om te delen, dus dat komt later of zo.
Omdat ik wel wat ervaringen heb gedaan rond de diagnose (ervoor, erna en tijdens) die ik wil delen, dacht ik: misschien fijn om er een topic over te maken. Mijn "doel" is dan:
- mijn eigen ei kwijt raken
- mensen vinden die misschien gelijkaardige ervaringen hebben (of juist niet!) voor een fijn gevoel van connectie en begrepen worden
- anderen helpen die zelf struggles hebben; met of zonder diagnose
- anderen helpen een deeltje van zichzelf ontdekken door herkenning (want zo ben ik zelf begonnen!)
Dus, hierbij heel wat vragen die je kan en mag beantwoorden als je wil. Kies er gerust een paar uit, of doe ze allemaal, maakt niet uit. Of antwoord niet, en dan is dit topic gewoon al een extra boostje van activiteit geweest
- Heb jij een stempel gekregen?
Wat vind je ervan: is het iets goed of niet?
Hoe ben je ermee omgegaan?
Hoe was de diagnosticering zelf?
Waarom heb je jezelf laten diagnosticeren?
Welk effect heeft het nu?
Hoe ga je om met je "symptomen" (niet het beste woord, I know)?
Etc....
- Heb je geen stempel gekregen?
Ken je anderen die dat wel hebben en wil je daarover iets kwijt?
Denk je bij iets te passen?
Durf je niet de stap te zetten of wil je niet en waarom?
Wil je wat meer informatie? (Zeg dan ook even of je Belg of Nederlander of iets anders bent, want dat werkt allemaal anders natuurlijk)
Etc.
Ik ga denk ik zelf wat delen van mijn verhaal posten, maar dat gebeurt zo. Ik zit nu op mijn gsm en mijn pink begint pijn te doen van het laadputje onderaan.
Toedels!
Mijn brein breint zoals het breint.