|
Jordyn trok zich helemaal niets van zijn bezwaar aan en trok Aidan gewoon mee naar de grote zaal. 'Ja, ja, ja,' had ze nog gezucht. Er was niets aan te doen, Jordyn had hem zielig gevonden en vond dat hij opgevrolijkt moest worden. Of dit nou op een manier ging die hem daadwerkelijk zou kunnen helpen, kon haar niets schelen. En om eerlijk te zijn, Aidan voelde zich nog steeds te slecht om zich daar nu ook nog druk over te moeten gaan maken. Dus liet hij zich gewoon meeslepen, terwijl Jordyn kordaat op de Gryffindor tafel afstapte.
Terwijl Jordyn haast trots verkondigde hoe ze hem gevonden en meegenomen had, vroeg Ashley zich hardop af: 'is dat zo?' Nadat Aidan zich had ontworsteld aan Jordyn, die met haar woorden een poging leek te doen hem zijn idee om haar strafpunten te geven terug te laten keren, liet hij zijn blik even afglijden naar Ashley die hem met opgetrokken wenkbrauwen aankeek. Het was een interessant uitzicht en de glimlach die heel even op zijn lippen verscheen kon hij niet onderdrukken. Zodra hij dit doorhad, wendde hij zijn blik weer af van Ashley en keek hij in plaats daarvan naar een punt achter de twee jongens, terwijl hij hen begroette.
'Hey, alles oké?' groette Julian hem, terwijl hij naast hem plaats nam.
'Hmm, goed genoeg,' merkte Aidan op, terwijl hij weer verder aan zijn cracker ging knabbelen. Niet dat hij zich daadwerkelijk goed genoeg voelde, hij voelde zich nog steeds kut, maar hij had geen zin om dit aan iedereen te moeten vertellen. Hij zou deze dag maar gewoon moeten doorstaan.
Gelukkig was Jordyn er weer om Julian van hem af te leiden met haar gekke gedrag. Julian gooide een druif naar haar toe met de opmerking "'praat eens niet met je mond vol". In plaats van de druif te ontwijken, ging Jordyn er vol voor om de druif met haar mond proberen te vangen. Wat niet helemaal soepel ging en de druif eindigde tegen haar neus. 'Nou!' riep ze gefrustreerd uit.
Een grote grijns verscheen op Aidan's gezicht die alleen maar breder werd naarmate ze haar falen probeerde te verbergen. 'Jullie hebben niets gezien... Ik heb een reputatie hoog te houden,' sprak ze hen serieus toe. Aidan zag dit alleen als de perfecte manier om haar eens een keer op haar wijze terug te pakken. Gewoon een keer tegen de juiste persoon casual benoemen dat ze eens een druif niet had weten te vangen. Niet dat hij het vermoeden dat ze zich dit erg zou aantrekken, maar wie weet. De brede glimlach die ze vervolgens liet zien, verpeste zijn idee alleen maar meer. Nee, het zou zeer waarschijnlijk helemaal niets uithalen.
'We waren aan bespreken wie mogelijk de dader achter het mysterieuze stuk perkament is,' legde Julian uit.
'Precies, we waren in diep beraad, maar we kunnen jullie inzicht goed gebruiken,' voegde Ashley daar grappend aan toe, die vervolgens zijn aandacht op Jordyn richtte. 'En captain, hoezo krijg ik geen gepaste begroeting?' Hij leunde in haar richting en gaf haar een kus op haar voorhoofd.
Jordyn leek hier alleen duidelijk niet van gediend te zijn en ze trok zich gauw weg. 'Damnit, Ash, krijg ik eerst een druif tegen mijn hoofd aangesmeten en nu jij. Ik heb nog niet eens gegeten op deze vroege ochtend. Gun een dame ook haar rust!' Ze deed erg theatraal en normaal zou Aidan dan ook weer hartelijk om haar gelachen hebben, maar de kus die Ashley haar gaf zat hem dwars. Hij wist dat ze goede vrienden waren, maar, zomaar een kus op haar voorhoofd? Hij wist dat het niets hoefde te betekenen, dat sommige mensen op deze manier hun vriendschap uitten, maar toch, het zou ook kunnen betekenen dat er toch meer tussen hen was. Jordyns reactie leek ook haast op dat dit genegenheid was die ze niet in het openbaar wilde, alsof er inderdaad meer tussen hen was.
'Wie denken jullie dat het was?' vroeg Julian, Aidan uit zijn gedachten trekkend. Hij schudde even met zijn hoofd en probeerde zijn focus weer op het gesprek te krijgen en niet op alle gedachten die hem dwars zaten. Niet dat het hielp dat Jordyn op Ashley hing en hij probeerde zijn jaloerze blik dan ook van hen weg te houden.
'Waar hebben jullie allemaal het eigenlijk in godsnaam over?' antwoordde Jordyn op de vraag. 'Het enige wat ik op heb weten te vangen, is iets met dat Huffelpuf-prinsesje... Eh... Fitzgerald.'
Zodra ze dit zei, wierp Aidan haar een boze blik toe. Hij vond het al niet fijn dat ze hem een zielig schaapje noemde, maar van zijn vrienden moest ze afblijven met haar bijdehante benamingen. Ze trok zich hier echter weinig van aan en bleef doorpraten, ondertussen gefocust op Ashley.
'Maar ik ben vanochtend wezen hardlopen waardoor ik alle commotie gemist heb, vermoed ik. Zou jij ook eens moeten doen, trouwens. Hardlopen. Je spieren worden te loom en je te reflexen te langzaam, dat viel me ook op in onze laatste training. We hebben wel een Quidditch cup te winnen en dat gaat niet met een Beater die mij niet bij kan houden.' Ze gaf hem een tik tegen zijn achterhoofd en gauw wendde Aidan weer zijn blik van hen af.
'Ik heb oprecht geen idee,' zei hij toen Jordyn eindelijk uitgepraat was. 'Ik weet alleen dat het zeer waarschijnlijk niet Zaheer was. Die wist niet hoe gauw hij Novalie moest onderscheppen om op hoge poten te beweren dat het allemaal onzin was wat er over hem gezegd werd.' Het lukte hem niet de woede uit zijn stem te halen, dus hij hoopte maar dat het niet al te zeer opviel. Al zou zijn zure gezicht vast ook een hoop verraden. Aidan kon het gewoon niet helpen, hij vond het erg lastig om zijn emoties te verbergen. Niet dat alle gebeurtenissen om hem heen dit makkelijker voor hem maakten.
Aidans blik verduisterde zodra hij Novalie de zaal aan Zaheers arm binnen zag lopen. Op een bepaalde manier was hij teleurgesteld dat Nova voor Zaheer zijn charmes viel, elke keer weer. Ze was hem dus ook niet gaan zoeken, nadat hij was weggelopen en dat stak toch ergens best wel. Toch was de meeste frustratie over de hele situatie toch afkomstig uit zijn haat voor Zaheer. Hij haatte hoe hij Nova's zwakke plekken had gevonden en hier volop gebruik van maakte zonder dat ze dit zelf doorhad. Hij haatte hoe Zaheer dit bij meerdere mensen voor elkaar kreeg, maar om te zien hoe hij dit met Nova deed, raakte hem gewoon in het diepste van zijn ziel.
Nu is niet het moment om daar ook weer over na te gaan denken, vertelde hij zichzelf. Hij richtte zijn blik weer op de mensen bij hem aan tafel. Hij kon zich beter op één probleem tegelijk focussen en voor nu was dat Ashley en zijn eigen jaloezie.
|