IrishNialler schreef:
(...)
Wat onwijs mooi hoe je hierover denkt! Super zuur dat je zelf niets en niemand had toen je het nodig had. Ik wilde in eerste instantie op Facebook plaatsen maar veel ouderen hebben dat niet dus ik dacht tsja laat maar Toen had ik bedacht om briefjes bij mensen hier in de buurt in de bus te doen maar toch niet gedaan. Vind het met boodschappen wel vrij tricky omdat ik die mensen niet ken en je dan toch met geld zit en daarnaast wil ik niet persé het risico opzoeken.
Vind het wel zonde dat mensen er inderdaad geld voor vragen. Kijk als je nou heel ver van een winkel weg loopt en vraagt om benzine kosten vind ik dat ook nog anders
Dat met het geld is ook tricky. Een kwestie van vertrouwen, iets wat ik persoonlijk ook erg lastig vind. Ik vraag de mensen wel om het geld voor te schieten, omdat ik inderdaad niet het risico wil lopen dat ik er zelf geld aan kwijt ben.. Maar ik denk dat je dat per persoon moet aanvoelen.
Ik heb geen briefjes door de bus gedaan, maar dus opgehangen! Met daarop mijn nummer en e-mail, zodat ze me makkelijk kunnen bereiken.
Maar je kunt je dus ook aanmelden voor het Rode Kruis! Hier kunnen mensen zich aanmelden als ze hulp nodig hebben en het Rode Kruis belt of bericht dan vrijwilligers om te vragen of ze tijd hebben. Dit kan dus voor vanalles zijn, maar zal meestal een uitlaat of boodschappenhulp zijn. Je kunt dan aangeven of je wel even kunt of niet. Dit voelt wat veiliger omdat je het via een officiële instantie doet en mensen deze wat minder snel zullen bedonderen. Je kunt je ook enkel aanmelden tijdens Corvid-19 en dan weer afmelden.
Of niet, uiteraard. Ik vind vooral dat niemand zich verplicht moet voelen om een ander te helpen, maar ik vind het een mooi iets! Zal de link wel plaatsen, kan iedereen het voor zichzelf bedenken! Je kunt overigens ook bijv. een buddy worden. Dit is niet met direct contact, maar telefonisch/chattend/oid. Ook zoiets kleins waar je iemand zoveel plezier mee doet!
Link voor het Rode Kruis:
https://ready2help.rodekruis.nl/
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.