Ik ga niet zeggen dat VMBO (welke richting dan ook) dom is, maar je merkt wel dat een groot deel (bij mij op het middelbaar dan toch) echt ontzettend asociaal is en dat wordt tegenwoordig met een gebrek aan intelligentie verbonden blijkbaar. Ik heb me altijd geërgerd aan de manier waarop de VMBO'ers op mijn middelbare school zich gedroegen. Continu schelden met kanker, alles en iedereen uit lopen schelden en dan zeker het VWO (waar ik op zat) uitmaken voor kankernerds, etc., maar het is niet echt een excuus om inderdaad zo'n rechte lijn te trekken als YouTuber en te zeggen dat iedereen van het VMBO dom is, want dat is gewoon niet waar. Maar helaas heb je altijd de rotte appels die een stereotype neerzetten en als de maatschappij dan als maatstaf gebruik "asociale mensen zijn niet intelligent" krijg je dit soort onzin. Want ja, iedereen gelooft graag onzin ongeacht of dit een bepaalde groep benadeeld, over één kam scheert of gewoon pijn doet met een opmerking helaas...
Ben zelf van mening dat iedereen nodig is in een maatschappij. Mensen die goed met hun handen kunnen werken, vuilnismannen, mensen die een heel programma in elkaar kunnen coderen, mensen met een groot brein om weet ik veel wat te regelen, en daarvoor zijn de verschillende richtingen op middelbare school en vervolgopleiding ontworpen. Om dan te zeggen dat een VMBO'er of MBO'er dom is, is niet juist. Ik heb zelf juist ondervonden dat MBO'ers op een technische opleiding juist handig zijn, omdat die de praktische kennis al hebben.
Halfvollemelk schreef:
(...)
Precies. Iemand die vmbo basis of kader doet is niet dom. Heb meer achterlijke mensen op de havo of vwo tegengekomen dan op basis of kader.
Ik wil wel deze comment even een puntje van kritiek geven. Je vindt het zelf niet leuk dat het VMBO dom wordt genoemd, haal dan zelf ook niet uit naar de andere niveau's. Dan doe je namelijk precies hetzelfde als iemand die een opmerking maakt over dat VMBO dom is. HAVO'ers en VWO'ers zijn niet achterlijk, en op ieder niveau zitten helaas mensen die niet altijd even verstandige keuzes maken als de rest.
[ bericht aangepast op 23 jan 2020 - 10:25 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen