Ik heb mezelf vorig jaar aangemeld voor een minor in Zuid-Korea, omdat de minors in NL mij op dat moment niet trokken. Ik heb eigenlijk niet naar vakken gekeken, omdat mijn moeder toen besloot te scheiden van haar nu-ex man en ik niet in Zuid-Korea wilde zitten tijdens een verhuizing etc. Ik heb Zuid-Korea gekozen op basis van het land waar ik graag heen wilde en welke landen ik nog niet had gezien eigenlijk. Ik ben inmiddels in Canada, Japan en China geweest (buiten Europa dan toch), dus op basis daarvan heb ik toen gezegd Nou, dan Zuid-Korea, die hebben een mooie cultuur, maar ook een goede studiecultuur.
Verder ligt het land en de stad - naar mijn mening - ook aan je opleiding. Ik volg een technische opleiding, dus dan is Duitsland, Zwitserland, Zweden en de aziatische landen juist interessant, omdat daar ook veel ontwikkelingen gebeuren. Voor zorg is Spanje blijkbaar populair (veel oude mensen ofzo?). Dus kijk daar ook zeker naar, want vaak scheelt het wel in de kwaliteit van het onderwijs. Ik zou echt niet gaan kijken naar het klimaat, maar naar wat goed onderwijs biedt en jouw interesse gedurende het semester vast kan houden.
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen