Oh, dat wordt er bedoeld met verjaring.
Ik dacht dat het te maken had met dat je eigen verjaardag niet meer zou bestaan, en leefden we zonder leeftijd.
Was ook een interessante stelling geweest, misschien. :'D
Wat betreft verjaring op cases van slechte dingen...
Het zou niet moeten bestaan. Criminelen hebben die daden gepleegd, ook al was het 20 jaar geleden, maar ik snap wel als je eindelijk een dader hebt die dan bijvoorbeeld 89 jaar oud is, wat ga je daarmee doen dan?
Je kan diegene in de gevangenis gooien, maar wat zal dat doen? Het is niet alsof die 89 jarige zich zal "verbeteren" om daarna de prachtige weide wereld te omarmden als hij vrij komt...
[edit]
Lees net even de reacties boven me; ja, ik begrijp dat ook, de verjaring zijn niet onredelijk. Dat is zeker waar.
Maar vaak hebben ze geen verjaring nodig om de zaken op een halt te zetten. Ze hebben vast wel hun prioriteiten.
Daarom lijkt het voor mij niet nodig een verjaring te hebben op een case file.
Daarbij ik denk als het uiteindelijk goed zal gaan, de rechter besluit het uiteindelijke oordeel over de straf. Het zou waarschijnlijk wel zo zijn dat de duur dat een case nodig hebt. (bijvoorbeeld 13 jaar) dat de straf anders zou zijn.
Zeker in Nederland zal dat dan zijn aangezien we soms teveel medeleven tonen voor een dader. (beetje slecht onderbouwt met feiten, maar zo voelt het voor mij.)
[ bericht aangepast op 16 sep 2019 - 23:56 ]
"If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."