Hi beste Quizletters!
Zoals jullie misschien al weten – of misschien ook niet, maar in dat geval zegt de topictitel waarschijnlijk al genoeg – kunnen we heel binnenkort weer naar de stembus; we mogen namelijk stemmen voor het Europees Parlement! Nu heb ik dit topic niet gemaakt om dat mede te delen – nou ja, ook – maar ik wilde eigenlijk wat licht werpen op een probleem dat al jaren speelt bij deze "Europese Parlementsverkiezingen". Nu is het zo dat bij deze verkiezingen veel mensen zich onthouden van stemmen en dat komt vaak door één reden: ze hebben geen idee wat het Europees Parlement nou eigenlijk doet. Dus hierbij de vraag: gaan jullie stemmen? En zijn jullie al bekend met de werking van het Europees Parlement en waarom het nuttig is om te stemmen? Als je antwoord op die laatste vraag "nee" is, geen zorgen, hieronder leg ik de basiswerking uit van het Europees Parlement en post daarbij nog wat handige linkjes naar stemwijzers etcetera. Wat is het Europees Parlement nou eigenlijk? Handige linkjes Topic regels • Gesprekken over deze verkiezingen worden aangemoedigd! • Laat echter ieder wel in z'n waarde: respecteer andermans meningen. • Dat wil niet zeggen dat je disrespectvolle dingen mag zeggen, trolls en dergelijke worden gemeld. • Voel je zeker niet verplicht om bekend te maken op wie je gaat stemmen, dat is privé en hoef je alleen te delen als je dat wilt. EDIT: Gezien de pollvraag het hieronder niet doet: Ik ga stemmen op 23 of 26 mei! |
|
[ bericht aangepast op 16 nov 2020 - 16:23 ]
I just caught the wave in your eyes