• Hoihoi!

    Ik heb echt hulp nodig bij het verven van mijn haar!
    Eerst een stukje achtergrond: Ongeveer twee jaar geleden ben ik van blond haar naar bruin haar gegaan. Na een jaar heb ik het toen helemaal zwart geverfd. En nu wil ik rode plukken in mijn haar. felrood.

    Natuurlijk kan je niet zomaar rood op zwart gaan smeren. Dus heb ik de plukken haar eerst ontkleurd. Tot wel drie keer! maar het is nu eerder koper/roest kleurig. Dezelfde kleur dat het na de eerste keer ontkleuren al werd. Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om hier rode verf overheen te doen? Ik denk zelf niet dat het mooi word. Dus misschien eerst heel licht blond verven om het nog lichter te krijgen? Ik wil het namelijk ABSOLUUT NIET bleken! Zoveel mensen die ik ken hebben daar slechte ervaringen mee gehad. Dus ik vroeg me af of een van jullie een goede oplossing weet.
    Is mijn haar door het ontkleuren wat vatbaarder geworden voor een felrode kleur ondanks de roestkleurige kleur die het nu heeft? En is het een goed idee om het (nadat ik het vorige week al heb ontkleurd) het eerst nog blond te verven en dan weer met rood eroverheen? Zou het blonde überhaupt pakken?

    Hopelijk hebben jullie er meer verstand van dan ikzelf.

    Bedankt(flower)


    Magic is believing you can make anything happen

    Ik zou naar een kapper gaan als ik jou was..


    26 - 02 - '16

    Met al het spul dat je er nu opgooit ben je volgens mij even schadelijk bezig dan dat je gewoon je haar 1x bleekt.
    Volgens mij is het ook gewoon niet mogelijk om zonder bleken terug heel licht te gaan. Rood en zwart zijn de moeilijkste kleuren om uit je haar te krijgen trouwens dus zonder bleken krijg je dat echt niet weg. Dan moet je het laten uitgroeien dus.
    Ik zou naar de kapper gaan ipv zelf teveel producten in een week te gebruiken.
    Als je iets van kleurproducten gebruikt laat je trouwens echt wel best twee weken tussen. Je moet maar eens voelen aan hoe elastisch je haar is als je kleurmiddel uitwast. Gooi er teveel product op in korte periode en je haar breekt gewoon, dat kan het echt niet aan. Wacht voldoende tijd!


    A to the Z

    Ik wil je sowieso waarschuwen voor rood in het algemeen. Ik heb er een jaar mee rond gelopen en hoewel het mijn favoriete kleur was, was het ook moeilijk veel werk op blond. Het vervaagt heel erg snel, maar blijft wel zitten op een manier waarop je met oranjeachtig haar rondloopt en het heeft 2 ontkleuringen en nog een jaar nodig gehad om weer uit te groeien.

    Daarnaast zou ik inderdaad naar de kapper gaan. Er is geen manier waarop ik zo kan zeggen hoe die kleur gaat uitpakke omdat we allemaal ander pigment hebben. Het kan waarschijnlijk wel, felrood over koperrood, maar dit is echt zo’n kleur die je het liefst aan je kapper wil overlaten (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat heb je gebruikt om je haar te ontkleuren? De meeste zijn namelijk gewoon bleek.

    Je kan het rood er altijd op proberen om te kijken of het werkt. Hoe lichter het haar, hoe roder het wordt natuurlijk.


    "It's the thessalhydra, I'm telling you"

    Ik zou gewoon even naar de kapper gaan en vragen om advies. Je hoeft het niet per se te laten doen daar, maar als zij het je aanraden zou je ook kunnen vragen om een prijsindicatie.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Fenrys schreef:
    Ik zou gewoon even naar de kapper gaan en vragen om advies. Je hoeft het niet per se te laten doen daar, maar als zij het je aanraden zou je ook kunnen vragen om een prijsindicatie.

    Thessalhydra schreef:
    Wat heb je gebruikt om je haar te ontkleuren? De meeste zijn namelijk gewoon bleek.

    Je kan het rood er altijd op proberen om te kijken of het werkt. Hoe lichter het haar, hoe roder het wordt natuurlijk.

    + Ik zou zorgen voor een goede haarcrème na verloop van het verven voor de verzorging van het haar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oof. Ik zou gewoon naar een goede kapper gaan, tbh. Misschien wat duurder, maar dan weet je zeker dat je je haar niet voorgoed verpest en dat het er daadwerkelijk goed uitziet. Mijn beste vriend is kapper en die zegt dat er in al die drogisterij kleurtjes niets dan rommel zit.


    ars moriendi

    Meestal is bleken de enige manier om een felle 'onnatuurlijke' kleur te krijgen. Maar het is nog lastiger omdat je het eerst zwart hebt geverfd. Ik zou persoonlijk naar de kapper gaan, blijven proberen met drugstore producten is echt het slechtste wat je kan doen voor je haar op dit moment. En een kapper er naar laten kijken is de enige zekere manier om iets goeds terug te krijgen.


    The truth is out there.