- Even wat van me afschrijven, I'll need some advice -
Wel, het gaat lekker op mijn stage op dit moment. Ik heb het gevoel dat ik super goed aan het presteren ben op mijn studie. Zet me elke dag in om gewoon te slagen, om mijn opdrachten uit te kunnen voeren en neer te zetten.
Mijn stage vindt dat ik niet genoeg communiceer met hen over die opdrachten die ik moet uitvoeren - en in sommige punten denk ik van oké daar heb je een punt.
Echter, ik vind dat communicatie uit twee kanten moet komen. Ik heb aangekaart dat ik wat meer communicatie van hun kant verwacht, dat ik graag van hun zou willen horen wat zij van mij verwachten of dat als zij met onduidelijkheden zitten zij naar mij toe moeten komen. Zij stellen echter dat alles vanuit mij moet komen. De communicatie, het initiatief tot communicatie, de uitleg over mijn opdrachten, het plannen van afspraken. Ik ben degene die de studie doet, die de opdrachten doe, dus ik moet alles maar spuien. En ik zit echt met de vraag: Hoe moet ik naar jullie communiceren als jullie niet vertellen wat je verwacht? Wat je graag wilt zien? Of waar je juist problemen mee hebt, of dingen die onduidelijk voor je zijn? Als er alleen maar de vraag wordt gesteld: "Gaat alles goed?", dan zeg ik automatisch: "Ja natuurlijk!" En hoe plan in een afspraak als jullie al een maand lang andere dingen hebben te doen op de dagen dat ik er ben? Jullie zijn altijd druk bezet!
Vanuit mijn oogpunt wordt er niet echt naar mij geluisterd, wanneer ik mijn verlegenheid met stage aankaart. Ik heb dat twee keer naar hun geprobeerd te communiceren met hen, dat een stroeve communicatie niet alleen aan mij ligt. Voor mijn gevoel wordt er alleen daar totaal niet naar geluisterd. Daar komt het nu bij, dat ik me nu gewoon een beetje vervelend voel nu. Ik moet nog een aantal maanden naar deze stage. En ik kwam gisteren echt huilend thuis. Ik was boos, verdrietig. Het werd even heel hard medegedeeld dat ik misschien het jaar niet haal, terwijl dat jaar nog maar twee maanden voor mij duurt. Het voelt bijna alsof ze expres een hobbel in die laatste twee maanden zetten, al weet ik dat ze dat zo niet bedoelen... Het was een hele zware avond zou maar zeggen. Iemand any tips hoe ik even komende dagen overleef op stage, zonder te bot te doen? Ik moet blijkbaar meer communiceren, maar door afgelopen gesprek ben ik juist dichtgeklapt.
It's never gonna happen, Guys.