Ik denk dat ze wil zeggen dat de mening van haar vriendin er niet toe doet omtrent een eventuele behandeling / inschakeling van hulp, aangezien deze personen vaak geen hulp willen aanvaarden en/of geeneens willen accepteren dat ze een probleem hebben. De reden wáárom ze dit probleem heeft, ligt daarbuiten.
Mirte heeft mijn bericht opgevat hoe ik het bedoelde. Dus voor die verwoording: Bedankt.
Ik denk dat je mijn bericht gewoon volledig verkeerd geïnterpreteerd hebt L/Caffeïne.
Ik bedoel het inderdaad dat haar mening er niet toe doet als ze zegt dat ze geen hulp wilt, want die keuze maakt ze niet echt met 'gezond verstand'. Begrijp je wat ik bedoel? Als iemand al zo ver heen is, dan zijn zij meestal blind voor het accepteren van hulp of het erkennen van het feit dat ze die hulp nodig hebben. Vergelijk het met een drugsverslaafde, bijvoorbeeld.
De reden waarom iemand zich zo gedraagt, is helemaal belangrijk en doet er echt toe. Daarom dat ze juist hulp nodig heeft en dat een andere voor haar die keuze moet maken als ze het zelf niet inziet. Want anders gaat het echt heel snel down hill gewoon.
Haar mening doet er écht toe hoor. Ik geef je gelijk omtrent wat je zegt, want ik deel die mening ook.
Je hebt mijn berichtje gewoon verkeerd opgevat. Het was niet van toepassing op waarom ze iets doet.
EDIT: Ik wens het toch even te verduidelijk met een voorbeeld.
Stel, jouw vriendin komt naar jou toe met schrijnende anorexia en zij zegt "Je mag het niet aan mijn ouders vertellen, want zij begrijpen mij niet, ze maken die nare opmerkingen, etc.". Maar jij ziet dat je vriendin zwaar ondergewicht heeft en gaat instorten als jij niets doet. Wat is op dat moment meer waard? De mening van je vriendin dat ze het niet wilt vertellen omwille van haar ouders OF de gezondheid van je vriendin die ieder moment kan crashen.
Ik ben van opinie dat je geen goeie vriendin bent als je op dat moment luistert naar je vriendin en je niets zegt. Dan ben je er niet voor haar. In tegendeel zelfs, dan laat je haar verder lijden. Je moet hulp aanbieden. Een mensenleven is meer waard dan iemand anders verwachtingen. Die hulp is anderen inschakelen, ook al wilt ze het niet (want ze maakt daarin niet de gezonde keuze omdat ze te ziek is om die zelf in te zien).
[ bericht aangepast op 19 okt 2018 - 21:47 ]
A to the Z