Mij gebeurt dat best vaak eigenlijk. Ik ben 25 en heb een jong gezicht en occasioneel ook acne. Als ik soms namens mijn organisatie ergens kom, hebben mensen volgens mij vaak de indruk dat ik een stagiair ben ofzo, maar als ik vertel dat ik al bijna 3 jaar hier werk, trekken ze altijd vreemde gezichten. Mogelijks ook omdat de gemiddelde leeftijd van mijn organisatie tussen de 55 en 65 ligt en ik dus 30-40 jaar jonger ben dan de gemiddelde collega. :')
Als ik in Nederland op café ga, vragen ze ook gegarandeerd iedere keer mijn ID als ik iets alcoholisch kies. In België nooit.
Maar ik moet ook eerlijk zijn: ik vind het soms moeilijk in te schatten. Zou ik wat meer make-up op doen, dan zou ik er waarschijnlijk ook automatisch ouder uit zien en het probleem niet meer hebben. Maar 2 jaar geleden (was ik 23) ging ik mijn studentenvereniging helpen en zat ik mee aan de kassa van een TD. Omdat er cocktails aanwezig waren moesten we iedereen die jonger dan 18 was een andere kleur stempel geven. Gezien het net 'de laatste 100 dagen' waren, kwam er ook heel veel middelbaar schoolvolk op onze fuif af. Dus dat was continu ID's checken en ik heb er per ongeluk ook enkelen gecheckt die dat bijvoorbeeld even oud of ouder waren dan ik omdat ik het gewoon niet zag!
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury