Je zie de bui waarschijnlijk al hangen, maar ik ben aan het opruimen. Hemeltjelief. Ik dacht dat ik mijn kamer vrij goed georganiseerd had en ik ben nogal fan van het idee van minimalisme. Ik kan mezelf geen minimalist noemen en ik zal het ook nooit worden, maar veel ideeën van het minimalisme spreken me enorm aan. Ik ben gewoon een fleximinimalist - af en toe wel, af en toe niet. Anyway, opzich is er een redelijk orde in mijn kamer, maar de NOTITIEBOEKJES HELP ME. Ik ben begonnen aan mijn boekenkast en daarmee ook gelijk mijn bureau en ik heb zoveel shit waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Van die halfvolle notitieboekjes en volle kleurboeken van vroeger. Dan heb ik nog een paar volle verhuisdozen vol met basischoolwerkjes en ook een aantal dozen vol middelbareschoolshit. Wat moet ik ermee? Ben ik een verschrikkelijk persoon als ik sommige dingen - inclusief notitieboekjes - weggooi? Is er een manier om het allemaal netjes te organiseren? Ik wil wel even kwijt dat ik me ook behoorlijk bekommer om het milieu en recycling. Net als het minimalisme, ben ik ook een flexirecycler en zal ik niet hardcore alles goed doen, maar ik koop zo min mogelijk plastic flesjes en ik scheur netjes al mijn afval uit elkaar, zodat het karton bij het oudpapier zit en plastic in de prullenbak et cetera. Terug naar mijn verhaal over organiseren. Het idee van orde en niet zoveel spullen geeft me een leeg en fijn gevoel in mijn hoofd en dat is gewoon chill, you know, dan kan ik beter functioneren. Ik heb trouwens al vele stappen gemaakt. Alle oude tekeningen die ik heb gevonden van vroeger heb ik op chronologische volgorde in ordners gedaan en momenteel zorg ik dat ik niet meer op losse velletjes teken, maar in dummies, zodat ik ze - ooit, op een dag - netjes naast elkaar op een plank kan zetten. Jeetje, waarom raak ik de draad steeds kwijt. Maak ik een heel topic over organiseren, is mijn brein - en topic - alsnog een chaos. Goed, dus. Deel me al jullie tips om je oude chaos, papieren, nostalgisch gedoe en notitieboekjes te organiseren en eventueel weg te doen. I am in need of some good tips. Deel trouwens al jullie bevindingen die jullie in de afgelopen jaren dat je op de aarde hebt gedaan. Dan maken we hier een algemeen organisatie topic van. | Dit maakt me zo blij - zo. satisfying. |
look at the stars, look how they shine for you;