Hee hallo,
Ik heb in het verleden een paar topics aangemaakt over mijn kamer zoektocht in Tilburg (die ik overigens na 16 kijkavonden nogsteeds niet gevonden heb, maar dat is weer een heel topic opzich waard dus daar ga ik niet verder op in).
Nu ben ik dus gestopt met mijn huidige baantje in de appie en wil ik gaan lenen omdat het anders gewoon niet te betalen is. Alleen weet ik niet hoeveel, dus ik hoopte dat er wat mensen met ervaring waren die mij konden adviseren.
Maar goed, ik heb dus nog geen kamer, maar ik wil wel vast een soort 'buffer' gaan bouwen. Ik heb het topic van Derks de laatste tijd ook in de gaten gehouden wat betreft geld voor boodschappen per week, en ik zit nu op het volgende lijstje met kosten die ik zou hebben:
- (toekomstige) kamerhuur: tussen de 280 en 400 euro
- boodschappen: 20-45 (per week?)
Maar ik wil natuurlijk ook gewoon leuke dingen doen (een keer lunchen, uit eten, mezelf verwennen ofzo), dus dat komt er ook nog bij. Plus, de kamer zou ook nog gemeubileerd moeten worden, en op een gegeven moment ben ik bang dat m'n ouders zeggen: 'weet je wat Chris? Het is wel goed met je.'
Ergens zou ik ook gewoon maximaal kunnen gaan lenen (ik weet niet eens hoeveel dit is, tussen de 700/800?), maar ik weet dat ik dat geld niet allemaal nodig heb. Ik ben ook geen big spender, dus het geld dat ik overhoud zet ik apart en daar zit ik niet meer aan.
Ik heb het afgelopen jaar ook gespaard, dus ik heb nu 2000 euro apart staan (mocht m'n laptop er ineens mee ophouden, je weet maar nooit).
There are poems inside of you that paper can't handle