Oké, dit gaat waarschijnlijk één grote rant klinken van een verwend, jaloers kind, maar ik moet dit ergens kwijt. Sorry als het een beetje verwarrend overkomt.
Dus, mijn broer mag ieder jaar mee met mijn oma en opa op vakantie naar Oostenrijk. Dit jaar ook, maar mijn mama en papa moeten (in tegenstelling tot andere jaren) het verblijf betalen (dit is een kleine 400 euro waarschijnlijk). Nu gaan mijn oma en opa met Kerstmis en m'n mama en papa zeggen dat mijn broertje met Kerstmis geld krijgt om op te doen op vakantie. Dit maakt dus dat hij een cadeau krijgt van 500 euro (reis en zakcentjes samen). Geweldig voor hem en ik zou ook niet willen dat hij niet gaat, maar ik voel me ieder jaar zo fucking voorbij gegaan, iedere fucking keer opnieuw.
Het is niet alleen dat mijn grootouders mij nooit meevragen (met Kerstmis kan ik toch niet vanwege de blok, but still, het gewoon vragen zou het minder erg maken), maar mijn woede is ook op iets anders gericht. Ik ga met een vriendin op vakantie, die reis moet ik (logisch) helemaal zelf betalen. Maar ergens steekt het wel dat mijn broer zijn vakantie helemaal gratis (plus zakcentje) krijgt en ik alles zelf moet betalen. Nu, het steekt, maar heel erg vind ik het ook weer niet.
Wat wel steekt, is dit. Als ik vraag of we alsjeblieft een dagje naar Pairi Daiza willen gaan (ik wil er al heel lang naartoe), is daar absoluut geen geld voor. Maar die reis van mijn broer van 400 euro... daar is dus duidelijk wél geld voor. Bovendien mag mijn broer gewoon ieder fucking jaar mee en ik niet, terwijl ik die vakantie dus ook wel echt mis (daarom dat ik ook met die vriendin ga). Maar het is gewoon... hij krijgt telkens heel die reis, telkens die 500 euro en ik krijg dan wel een iets duurder souvenir*, maar voor de rest niets speciaal. En ik weet dat ik echt heel erg zeur en zo verwend overkom, maar op dit moment lijkt het gewoon dat hij alles krijgt en ik maar gewoon alles zelf moet betalen. Natuurlijk hebben mijn ouders mijn Romereis met school betaald, maar mijn broertje krijgt zijn schoolreis ook, dus dat vind ik een zwak argument (en toch is het altijd het argument dat ze aanhalen). Mijn broer is ook een stuk jonger en ik ben volwassen, maar ik heb nooit zoveel gratis reizen gehad toen ik jong was. Het enige wat ik toen met mijn grootouders heb gedaan, was één keer eens een weekendje aan de Belgische kust.
Dus ja, ik weet dat ik volwassen ben en verantwoordelijk moet zijn voor mijn eigen geld en blablabla, maar toch doet het pijn dat mijn broer die vakantie krijgt en ik niet.
Aan iedereen die dit helemaal heeft uitgelezen: Bravo, je verdient een koekje :')
*Ik verzamel Swarovski en m'n grootouders brengen dan zo'n beeldje mee, maar een beeldje van 70 euro in vergelijking met een reis van 500 euro (en dat is wss nog mager, want ze gaan iedere dag uit eten daar) is ook maar magertjes.
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.