KnopfIer schreef:
Ik snap ook niet dat er nog geen aftershave voor vrouwen is, voor ons mannen bestaat er voor elk scheerkwaaltje een creme of een zalf o.i.d. Ik had ook altijd last van ingegroeide haren en toen ben ik aftershave balsem gaan gebruiken die ipv ontsmet de huid hydrateerd. Sindsdien nergens meer last van gehad.
https://www.kruidvat.nl/nivea-men-sensitive-aftershave-balsem/p/1451549
Lol die gebruiken veel vrouwen als makeup primer onder foundation haha. Best wel goed spul! Ik heb het zelf ook al gebruikt, maar dat zou ik niet aanraden om down there te gebruiken for us ladies haha. Het is te geparfumeerd. Ik snap wel dat je redeneert dat mannenspul evengoed voor vrouwen kan werken though. I approve that, ik koop echt altijd mannenscheermesjes want die werken gewoon zo goed en zijn vaak goedkoper door de 'minderaantrekkelijke verpakking'.
Maar voor scheren down there heb je echt iets nodig zonder veel toegevoegde parfums.
Ik geef dit topic even een mt want ik heb ook nog altijd niet de perfecte truc beet.
Ik merk wel dat hoe meer je het doet, hoe beter het gaat. Like je hebt er minder last van? tenminste toch in mijn geval.
Ik zou epileren en waxen sowieso niet doen. Dat is vragen om problemen imo :') Ontharingscreme is naar horen zeggen ook wel effectief? Maar dat werkte bij mij echt niet. Bij scheren komt het ook echt aan op goede zorg. Hoe stugger de haren hoe meer irritatie. Dus ik raad aan om een warme douche te nemen en dan te scheren. Ik gebruik sinds kort de douchegel sensitive van dove ipv een scheergel van veet sensitive en ik vind die veeeel fijner. Die is echt veel zachter dan veet sensitive. Dus experimenteer ook zeker eens met verschillende scheergels. (Gebruik trouwens sowieso een gel, you don't want to do that with just water haha).
Ook aftercare. Afhankelijk van de exacte plek smeer ik het al dan niet in met een bodybutter. Verder heb ik ook een nieuwe spray gekocht tegen irritatie die je gewoon overal kan sprayen, so no need to worry. Hij is van uriage, deze om exact te zijn:
https://www.hbb24.be/uriage-bariederm-cica-spray-assechant-reparateur-spray-verzwakte-geirriteerde-huid-100ml.html
Het beste daaraan is dat die echt verlicht bij jeuk en irritatie en dat je hem eender wel moment kan sprayen als je last hebt. Dus ik spray vlak na het scheren en dan bij irritatie. Echt een goede spray om in het algemeen in huis te hebben ook, trouwens. Voor mij helpt het iig.
Ik denk overigens dat je meer irritaties zal hebben van scheerapparaten dan een gewoon scheermesje. Koop ook een scheermes dat dicht genoeg bij de huid kan scheren dus met genoeg mesjes. Dat is ook echt een wereld van verschil! Liefst een met een kopje dat goed kan meedraaien bij alle plooien.
A to the Z