Hallo hallo,
even een vraag voor degenen die bekend zijn met het koperspiraal.
Ik heb deze morgen precies een week geleden laten zetten. Er is me van tevoren en op de dag van plaatsing zelf verteld - en ik had het al gelezen - dat het je baarmoeder de eerste drie maanden een opdonder geeft. Je menstruatie kan er heftiger door worden, eerste periode kan je bloed verliezen door het wondje dat is gemaakt in je baarmoedermond, etc. etc.
Ik ben toevallig vandaag ongesteld geworden, maar had elke dag wel bloedverlies. Dit was niet mijn ongesteldheid, want ik ken mijn ongesteldheid en dit was gewoon 'ander bloed'. Hoe vreemd dit ook klinkt. Het was er ook niet altijd, maar wat ik wel elke keer had was bloedingen bij (pas op) seks. Maar ook gewoon echt pittig veel zeg maar. Het doet dan totaal geen pijn, maar het was dusdanig veel dat zowel mijn vriend als ik er toch een beetje vreemd van opkeken.
Nou vroeg ik dit vandaag na aan iemand dit het hormoonspiraal heeft, en zij vertelde maar drie dagen bloedverlies te hebben gehad. Je zou juist denken dat het koperspiraal - zonder hormonen - wat minder lawaai veroorzaakt. Ik ben hiervoor ook al een jaar van de pil af, dus het is ook niet zo dat mijn lichaam weer moet wennen aan het leven zonder pil.
Wat 'even een vraag' werd is een half verhaal geworden, maar goed.
Iemand ervaringen om te delen?
"Do you believe monsters are born or made?"