• Hey iedereen,

Ik hoop dat de titel jullie aandacht wel getrokken heeft. God I love making stupid sea-jokes omdat mijn verhaal over piraten gaat hehe

Ik ben op zoek naar iemand die mijn 'eerste stuurman' wilt zijn bij het verhaal waaraan ik werk, nl. Onbemand Hart. Hieronder een korte beschrijving waarover het verhaal gaat (spoilerknop onderaan). Ik zoek iemand die mij wilt helpen met dit verhaal te herwerken tot een iets uitgebreider plot. Ik heb momenteel een plot bedacht, maar dat is een redelijk rechtlijnig plot en er zou misschien wat meer conflict in kunnen zitten. Also plotgaten uithalen. Brainstormen over dingen. Je opmerkingen en bedenkingen geven: hier is een nieuw personage mogelijk, draagt dit element wel echt bij aan het verhaal, klopt dit historisch wel, hier ontbreekt uitleg voor degene die niets kent van de historische achtergrond/context van scheepvaart, dit is saai of te langdradig, waar je naar nieuwsgierig bent om meer over te weten (bijv. van zeemeermin uitwerking), of het standpunt van het verhaal wel werkt, ...
    Ik heb echt wat frisse wind in de zeilen nodig (haha punpunpun) en een frisse blik op zaken. Ik ben voortdurend bezig met dit verhaal dus ik kijk er al snel over.
    Dus hit me up als je geïnteresseerd bent!
    (Er zijn geen criteria, trouwens. Ik zou het wel leuk vinden als je:
    - veel boeken leest/gelezen hebt --> je weet wat af van plots en wat wel werkt/niet werkt
    - je iets af weet van geschiedenis (als je historische achtergrond wilt helpen mee checken) MAAR anderzijds is er niets van afweten ook heel nuttig voor mij, want dan weet ik waar er onduidelijkheden zitten
    - je gay bent of daar een sterke mening over representatie rond hebt (Homoseksualiteit zit in het verhaal. Mijn grootste petpeeve is dat ik een verhaal zou schrijven waarbij dit verwerkt zou zijn als side-thing en dat het niets bijdraagt en dat het er gewoon in zit voor representatie. Like ik wil echt dat het belangrijk is en iets bijdraagt, niet dat het een problematisch punt is of zo. Dit is echt een punt waarover ik onzeker ben in het plot, dus als iemand mij zou kunnen helpen hiermee that would be great!)

Korte inhoud verhaal:

Februari 1771.
    Daniël Morrigan is de 28-jarige kapitein van één van de beruchtste piratenschepen ter wereld: de Equinox. In mei 1766 stuurt de Koning van Engeland, George de derde, hem en zijn bemanning erop uit met slechts één doel: het vangen van een zeemeermin. Voor Daniël is geen enkele taak te gek: schatkisten opsporen, prinsessen roven, walvissen jagen, ... De beste zeerover van de zeven zeeën - tevens met de grootste schuld van de zeven zeeën - neemt de taak gretig aan. Maar de vijf beloofde jaren zijn bijna om, en de bemanning ziet de beloning bijna aan hun neus voorbij gaan. De Equinox maakt ommekeer naar Groot-Brittannië wanneer het geluk de kapitein toelacht. Daniël vangt een zeemeermin, maar hij is niet van plan om zijn geluk te delen...

De vraag is echter:
    Hoelang kan je een zeemeermin verborgen houden in een badkuip?

Alvast bedankt!
    Groetjes

A to the Z

Srry, ben denk ik niet de geschikte persoon aangezien ik wel heel veel heb gelezen en maar weinig heb geschreven.

Also, ik wil liever je verhaal lezen dan het plot al te kennen. (flower) (H)

Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

Ik denk ook niet day ik geschikt ben omdat ik weinig van scheepvaart, fantasy en geschiedenis af weet haha! Maar ik had je graag willen helpen (:

And then we'll see it.

Gezien mijn eigen manuscript over piraten kan ik je wel helpen denk ik, maar ik ben wel altijd heel druk en langzaam met zulke dingen. ;P

Every villain is a hero in his own mind.

Awh, ik ben wel historica maar het is niet echt mijn tijdsperiode anders had ik graag wat geholpen!

The soul needs autumn.

Ik wil je wel helpen, Laura! ^^ (Ik mag dan wel in juni druk zijn, maar ik kan je nog steeds helpen en daarna heb ik het veeel veel minder druk)

One Who Travels A Higher Path.

@Muizlet: Ah, superlief <3
    @Koffie: Toch lief dat je reageert!
    @Croweater: Ik stuur je toch een bericht en dat je dan reageert wanneer je er de tijd voor hebt? Ik ben echt niet de snelste schrijver zelf en de snelste werker. Dus je moet echt niet supersnel antwoorden haha :p Maar aangezien jij schrijfervaring hebt, zou je hulp wel heel welgekomen zijn!
    @Grace: Het is ook niet echt mijn meest gekende periode haha. Maar aangezien jij historica bent weet je wel een beetje waar er aandacht aan besteed kan worden, toch? Misschien dat je daarrond wel kan helpen om suggesties te geven van waar er uitwerking kan? Het plot is heel ruim geschreven atm, dus er zijn niet echt dingen die ''gecontroleerd' moeten worden haha :p
    @Melaina: Yasss Filiz! Ik stuur je een apart mailtje erover haha ik spam onderhand je mailbox wel vol haha

A to the Z

Pixielisje schreef:
    @Croweater: Ik stuur je toch een bericht en dat je dan reageert wanneer je er de tijd voor hebt? Ik ben echt niet de snelste schrijver zelf en de snelste werker. Dus je moet echt niet supersnel antwoorden haha :p Maar aangezien jij schrijfervaring hebt, zou je hulp wel heel welgekomen zijn!
    @Grace: Het is ook niet echt mijn meest gekende periode haha. Maar aangezien jij historica bent weet je wel een beetje waar er aandacht aan besteed kan worden, toch? Misschien dat je daarrond wel kan helpen om suggesties te geven van waar er uitwerking kan? Het plot is heel ruim geschreven atm, dus er zijn niet echt dingen die ''gecontroleerd' moeten worden haha :p
    @Melaina: Yasss Filiz! Ik stuur je een apart mailtje erover haha ik spam onderhand je mailbox wel vol haha

Op die manier! Dan wil ik wel graag helpen hoor. Ik weet wel niet hoe snel ik altijd kan reageren, maar ik zal mijn best doen je niet te lang te laten wachten.^^

The soul needs autumn.

Grace schreef:
    (...)

Op die manier! Dan wil ik wel graag helpen hoor. Ik weet wel niet hoe snel ik altijd kan reageren, maar ik zal mijn best doen je niet te lang te laten wachten.^^

Aight, super! Dan stuur ik je zometeen een mail haha

A to the Z

Lol die titel, succes met je verhaal Pix (krul)

Pixielisje schreef:

Haha, maakt niet uit, Laura! Intussen heb ik heb gekregen. Ik probeer om hem op tijd te beantwoorden, zodat je verder kan. ^^

One Who Travels A Higher Path.

Melaina schreef:
    (...)

Haha, maakt niet uit, Laura! Intussen heb ik heb gekregen. Ik probeer om hem op tijd te beantwoorden, zodat je verder kan. ^^

Is goed! Doe maar rustig hoor xoxo (H) :D

[ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 21:34 ]

A to the Z