Oké, dat niet helemaal, maar ik heb vandaag wel voor het eerst een band geplakt en dat vind ik alvast een hele stap voor mij.
Ik had voor de tweede keer dit jaar de fiets van mijn hostparents gesloopt. Daarnaast breek ik wel vaker dingen (een bed, mijn eigen hand, een lamp), omdat ik blijkbaar gewoon een beetje vervloekt ben, en hoewel het nooit met opzet was, waren mijn hostparents het wel een beetje zat. Normaal gesproken fixt mijn hostvader alles want die is engineer en doet het allemaal in twee tellen, maar deze band mocht ik zelf doen. En terecht ook; de vorige keren had ik het ook aangeboden, maar toen wezen ze het af uit (terechte) angst dat ik het alleen erger zou maken.
Maar nu heb ik het gedaan en volgens mij is het best wel goed gelukt! Ik moet even afwachten of de band er morgen nog even goed uit ziet, maar ik vind het alvast een topstart dat ik zo ver gekomen ben, en helemaal zelf. (De lesbische buren boden aan me te helpen, maar ze hadden niet door dat ik dit nodig had om op hetzelfde geëmancipeerde lesbische level te komen als zij.) Na 19 jaar anderen het te laten doen omdat ik "toch waarschijnlijk de band zou laten ontploffen" is het gelukt!!!
Wat is het laatste dat jullie hebben gedaan waardoor jullie je even heel machtig voelden?
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.