Hoi iedereen,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik bezig ben geweest met de forums op Quizlet. In de 4 jaar tijd dat ik mijn account nu gebruik had ik nooit verwacht dat ik via een forum op Q advies zou vragen over een kleine 'liefdes sprankeling' die op dit moment in me leven speelt. ik hoop dat er toch een paar mensen zullen zijn die de tijd willen nemen om naar me verhaal te luisteren en misschien een bericht voor me kunnen achterlaten. ik zou dit erg waarderen.
Ik werk nu bijna een jaar bij een supermarkt in de stad waar ik woon. ik heb een collega die mij de eerste maanden totaal niet opviel laten we hem om dit verhaal beter te kunnen schetsen L noemen. L is een Nederlandse jongen, en daar begint het eigenlijk al mee ikzelf heb geen 100% Nederlandse afkomst wat totaal niet erg zou zijn maar ik heb mij nog nooit aangetrokken gevoeld tot Nederlandse jongens. Dit komt vooral door het uiterlijk ik hou van getinte, exotische jongens. Terwijl L een typisch Nederlandse blanke jongen is. Ik weet van mezelf dat het gewoon zelden in me leven voorkomt dat ik op een Nederlandse jongen zou vallen dit is in-iedergeval de eerst keer. L sprak me na een kleine twee maanden daar gewerkt te hebben pas aan toen begonnen we met een klein gesprek ik voelde hier natuurlijk nog niks. in de loop der tijd leerde we elkaar steeds beter kennen. Zijn manier van denken en zijn humor spreekt me het meest aan.
Nu komt me dilemma, ten eerste weet ik totaal niet hoe hij over mij denkt en omdat we buiten werk weinig tot geen contact met elkaar hebben wil ik ook niet zomaar op hem afstappen met: 'Hey L, ik zie je wel zitten wat vind je van mij?'. De eerste stap die ik dus eigenlijk zou willen zetten is dat we contact met elkaar kunnen hebben buiten werk. In iedergeval dat we kunnen appen of snappen ofzo. Buiten dat hebben we ook een religiebotsing ik weet van hem dat zijn ouders best streng christelijk zijn maar dat hij er niet zoveel mee bezig is. (ik weet verder niet op een schaal van 1 tot 10 hoe belangrijk zijn religie voor hem is maar ik krijg de indruk dat het voor hem niet een nummer 1 prioriteit is.) ikzelf ben islamitisch opgevoed al moet ik zeggen dat ik niet van mezelf kan zeggen dat ik daadwerkelijk moslim ben of echt geloof. ik ben dat nog aan het ontdekken voor nu zou ik niet zeggen dat ik perse islamitisch ben maar mijn omgeving (familie, vrienden etc.) zeker wel. Voor mij is religie zeker geen top prioriteit op dit moment. ik zie je al denken als religie geen prioriteit is voor jullie waar zit het probleem dan? ik ben toch op de een of andere manier bang dat geen religie niet persee uitmaakt voor hem dus mocht hij een meisje leren kennen die totaal geen religie bij zich draagt hij er geen problemen mee heeft maar wanneer de islam toch een hele kleine rol met zich meespeelt dat hij er dan toch anders over denkt omdat er dan een andere religie bijspeelt. ik zeg nou niet dat we gelijk gaan trouwen ofzo maar er zijn genoeg mensen die op het gebied van liefde liever niet iemand willen van een andere religie
Verder vind ik dat ik te hard van stapel loop. ik ben totaal geen persoon die snel een jongen 'leuk' vind. bij L krijg ik alleen een heel raar gevoel ik ben heel erg nieuwsgierig naar hem. Wat leuk kan zijn maar tegelijk heel angstaanjagend omdat ik helemaal niet weet hoe hij over mij denkt maar tegelijk weet ik ook niet hoe ik over hem denk. ik weet dat ik hem heel interessant vind maar misschien is het wel echt een tegenvaller als ik echt dingen met hem zou doen buiten werk. dat wil ik in iedergeval uitvinden. ik vraag me ook af of hij überhaupt nadenkt over mij. ik heb soms wel echt het gevoel dat hij bepaalde 'flirterige' dingen tegen me zegt maar niet perse dingen die hij alleen tegen mij zou kunnen zeggen maar tegen heel veel andere meisjes/collega's ook.
Kortom: Ik vind een jongen leuk/interessant waar ik qua uiterlijk me totaal niet aangetrokken tot voel. Ik ben bang dat vanuit zijn kant niet de interactie kan komen die ik wil omdat hij misschien problemen heeft met de culturele/religie botsingen. ik vind dat ikzelf te hard van stapel loop maar wil L alsnog heel graag leren kennen zonder wanhopig bij hem over te komen. Buiten dat vraag ik me af of dit gewoon weer een fase is waarin ik even iemand interessant vind maar dat dat ook snel weer over kan gaan.
ik hoop dat ik het zo ongeveer een beetje goed heb uitgeschetst. Als iemand een soortgelijke situatie mee heeft gemaakt of meemaakt zou ik dat ook graag willen horen mocht iemand het kwijt willen en als iemand me advies zou kunnen geven over deze situatie zou ik dat ook erg waarderen
Thanks for reading x
-