Ik heb een sterk vermoeden dat ik weer eens een toxic friend te pakken heb. We hebben elkaar op de basisschool ontmoet. Dikke vriendinnen, onafscheidelijk. Zoveel hebben we samen meegemaakt. We zijn basically samen opgegroeid. Ik was altijd het lelijke eendje. Mager, slungelig, en enorm scheve tanden. Tot ik dat ineens niet meer was. Mijn haren groeiden, mijn beugel ging eruit en ik kreeg een volwassen lichaam. Ik ben nog altijd lang, slank, en niet heel lelijk. Ik kreeg een vriendje, meer vriendinnen en ging naar het vwo. Ondertussen ging het met haar een stuk slechter. Ze kwam aan, deed vrijwel niks meer qua uiterlijke verzorging en bleef tot midden in de nacht op om netflix te kijken. Ik daarentegen ging steeds gezonder leven, hardlopen, gezond eten, bijna geen McDonalds meer. Ik kreeg meer en meer aandacht. Hier begon ze met lelijke opmerkingen waar andere bij waren. Ineens was niets wat ik deed nog goed of oké, was ik volgens haar lelijk en maakte ze hier midden in de klas keiharde opmerkingen over. Nog altijd doet ze er ALLES aan om me de grond in te stampen. Als ik iets te eten heb en zij wil het trekt ze het uit mijn handen, ze lacht me constant uit en alles wat ik doe is belachelijk, dom of slecht. Jongens zouden me volgens haar nooit leuk vinden zonder mijn lichaam. Ik ben ten einde raad. Wat moet ik in godsnaam doen?
Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.