Ik heb uiteindelijk besloten om mijn master in Maastricht te doen. Ik moet enkel nog worden toegelaten, maar normaal moet dat niet het grootste probleem op aarde zijn. (ha ha ha). Máár waar ga ik op kot. Het probleem is een beetje dit: het is logisch om in Maastricht op kot te gaan, maar mijn ouders wonen al redelijk dicht bij de faculteit, dus het is raar moest ik dan nog eens op kamers gaan. Maar ik wil ook niet thuis wonen. Bovendien wil ik ook niet in Maastricht op kamers gaan, omdat het mij saai lijkt, en het lijkt mij niet zo leuk. Ik ken Maastricht als een hele leuke stad om in te winkelen en ze is multicultureel, maar daar stopt het ook voor mij. Juist omdat ik Maastricht al zo goed ken, wil ik er niet op kamers.
Aha, dus ik ga in Luik op kot! Luik is een super leuke stad, wat ik recentelijk (afgelopen half jaar ongeveer) heb leren kennen omdat mijn vriend daar woont. Het is op een half uurtje (rechtstreeks) treinen, en de trein stopt letterlijk naast de faculteit. Ik kan er beter mijn Frans leren, wat van pas komt als mijn vriend en ik naar Montréal willen immigreren. En ik wil niet weg uit België.
Ha, en toen bedacht ik mij plots. Waarom gaan mensen op kamers? Om korter bij hun faculteit te wonen als hun ouders in een andere stad wonen. Het is sowieso een beetje raar om nog op kamers te gaan wonen als je ouders vlak bij wonen. Maar als je vier jaar lang zelf op kot hebt gezeten en je je eigen gangetje hebt gevonden, dan kun je je ouders nog zo aardig vinden, maar is thuiswonen nu ook niet het je-van-het. (sorry papa en mama)
Kort opgesomd voor en nadelen om te wonen in Luik en Maastricht:
Wat is jullie (onderbouwde) mening? (Met het zien van beargumenteerde standpunten van anderen hoop ik zelf tot een mening te komen.)
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt