• Heyhoi!

Dus ja, je leest het al, ik ben sinds vorige zomer bezig aan een fantasy-(hope-to-be)trilogie. Ik ben al een heel eind, tot hoofdstuk 6 nu, maar het zit nog op zo een veilig punt dat ik nog niet aan een kaart heb hoeven werken. Dit gezegd te hebben, is het daar nu wel tijd voor, maar aangezien ik tussen de kaart in niet veel kan schrijven, bedacht ik me dat het misschien leerzaam/leuk is om het verhaal, behalve door mijn vriendinnen, ook door onbekende te laten lezen. Zij kennen immers mijn werk al en kijken af en toe zelfs dingen na, dus voor hun is het niet meer spannend en nieuw. Daarom zoek ik een paar frisse ogen die nog niets weten over dit verhaal en mij graag willen helpen dit nog beter te maken (of gewoon lekker willen aanprijzen zodat ik meer motivatie krijg ghehe).

Ik ben opzoek naar lezers van verschillende leeftijden die de 6 hoofdstukken willen lezen en feedback willen geven. Het heeft allemaal geen haast, dus neem je tijd. Wel doe ik het per hoofdstuk. Wanneer er een uit is en ik goede feedback heb ontvangen, krijg je de volgende.
    Waar ik naar opzoek ben is feedback als:
    - Mijn manier van schrijven
    - Grammatica (let op: ik heb dyslexie. Ik heb de meeste foutjes er al uit kunnen halen, maar toch)
    - Personages
    - Beschrijvingen (bv omgeving, wezens, kamer, gebeurtenissen)
    - VerNederlandste teksten (dat doe ik soms. Dit zijn engelse teksten die op een manier vertaald zijn naar het Nederlands en daardoor niet correct nederlands zijn).
    - Relaties tussen hoofdpersoon en anderen
    - Dingen die jullie opvallen en/of niet kloppen(dit mag iets leuks zijn natuurlijk, gewoon iets in het verhaal dat je zelf leuk vind)
    - Bij mij aangeven waar jullie denken dat iets ligt op de manier dat ik het beschrijf (de steden, gebergten, ect). Dit heb ik nodig om uiteindelijk een kaart te maken. Ik heb immers mijn idee, maar ik zou het fijn vinden als ik ook weet hoe de lezers het opvatten.
    - Maak er maar wat moois van!

Edit: korte beschrijving is voor mij moeilijk, aangezien ik zelf nog niet weet waar het heengaat, but here goes nothing:
    Mayièlle is een mensenkind dat is opgegroeid in Mèreas, de stad van de Noorderzon Magiërs in het Noorden van de Midory vallei dat omringt wordt door het machtige Algora gebergten. Zij is daar als enige mens en wordt haar leven lang geminacht door de bewoners, behalve door haar vriend Elwynn, die zich van jongs af aan over haar heeft ontfermd. Zij heeft zich altijd afgevraagd waarom de Magiërs de mensen zo haatte. De geschiedenis dat zich in de Midory vallei heeft afgespeeld, is één reden, maar omdat zij zich al 100 jaar hebben afgesloten van de wereld hoopt Mayièlle dat er een kans is dat de mensen zijn veranderd. En wanneer er op een dag iets schokkends gebeurd, is ze vastberaden de onterechte vooroordelen van de Magiërs recht te zetten.

Dit is tot zover jullie te lezen krijgen. Tot wanneer de vallei wordt verlaten, want meer heb ik ook niet af nog :P
    • Hoofdstukken tussen 7-10 a-4
    • Verleden tijd, 3e persoon geschreven
    • Afwisselend perspectief

Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik best wel bang ben voor fraude, dus ik vertrouw jullie nu een stukje van mijzelf toe. Ik vind het heel eng om mijn werk zo "uit handen te geven". Ik hoop dat jullie mij genoeg kunnen respecteren om mijn werk met rust te laten.
    Edit: ik ga waarschijnlijk te werk met google drive. Daar zal ik kopiën van de bestanden delen ^^

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite! (flower)

[ bericht aangepast op 8 april 2018 - 15:53 ]

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Heb je misschien een korte beschrijving van je verhaal? Aan de hand daarvan wil ik bepalen of ik proef wil lezen :Y)

There are poems inside of you that paper can't handle

Cresseida schreef:
    Heb je misschien een korte beschrijving van je verhaal? Aan de hand daarvan wil ik bepalen of ik proef wil lezen :Y)

Same. Maar ik ben wel into fantasy, dus grote kans dat ik het wel wil doen. Ik ben alleen extreem sloom.

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Zie edit voor korte beschrijving meiden ^^

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Ik ben wel geïnteresseerd! Ik heb de komende tijd 2/3 weken alleen geen tijd om te lezen vanwege deadlines, dus ik weet niet hoe snel je een review verwacht?

Cresseida schreef:
    Ik ben wel geïnteresseerd! Ik heb de komende tijd 2/3 weken alleen geen tijd om te lezen vanwege deadlines, dus ik weet niet hoe snel je een review verwacht?

Ik heb echt geen deadline ^^ ik kan zelf niet verder met schrijven tot ik een kaart heb gemaakt, dus lees lekker op je gemakje. Aankomende 4 weken heb ik toch stage dus veel actie komt er dan niet in hahaha

Hoe lang zijn je hoofdstukken ongeveer? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik wil sowieso wel eens lezen, maar ik waarschuw vooraf dat ik redelijk kritisch ben en echt alles opmerk wat er in me opkomt, maar dat betekent niet dat ik het slecht vind, voor alle duidelijkheid :')

+ Hoe wil je je het liefst doorsturen?

[ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 21:53 ]

Napels schreef:
    Hoe lang zijn je hoofdstukken ongeveer? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik wil sowieso wel eens lezen, maar ik waarschuw vooraf dat ik redelijk kritisch ben en echt alles opmerk wat er in me opkomt, maar dat betekent niet dat ik het slecht vind, voor alle duidelijkheid :')

+ Hoe wil je je het liefst doorsturen?

Ze zijn veel tussen de 7 a 10 a-4tjes. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga sturen. Ik probeer nog wen manier te bedenken waardoor ik alles kan veiligstellen. Ik ben als de dood dat er toch ineens iemand tussen zit die er met het idee van doorgaat (no offence), maar het moet ook voor jullie makkelijk zijn om opmerkingen erin te gooien. Ik weet dat je bij word gewoon opmerkingen erin kan zetten bijvoorbeeld. Dus hier ga ik dit weekend nog even over brainstormen voordat ik het stuur, of iemand moet met een grandioos idee komen xD

Laleah schreef:
    (...)

Ze zijn veel tussen de 7 a 10 a-4tjes. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga sturen. Ik probeer nog wen manier te bedenken waardoor ik alles kan veiligstellen. Ik ben als de dood dat er toch ineens iemand tussen zit die er met het idee van doorgaat (no offence), maar het moet ook voor jullie makkelijk zijn om opmerkingen erin te gooien. Ik weet dat je bij word gewoon opmerkingen erin kan zetten bijvoorbeeld. Dus hier ga ik dit weekend nog even over brainstormen voordat ik het stuur, of iemand moet met een grandioos idee komen xD

Je zou ook alles kunnen copy-pasten in een Google drive document, maar dat moet je maar net fijn vinden. Ik zou niet weten hoe je het anders moet laten lezen dan gewoon in word 😅 Ik hoor het in ieder geval wel als je een gepaste manier hebt gevonden!

Ik heb een grandioos idee voor het delen. Zet het in Google drive, en dan een alleen lezen bestand. Volgens mij kun je het dan ook niet kopieren. Denk ik. Dat weet ik eigenlijk niet zeker...toch niet zi'n grandioos idee als ik dacht oeps!
    Maar als je dat even test, want daar kun je namelijk ook opmerkingen bij plaatsen, en iedereen met wie je het deelt kan evt ook weer reageren op opmerkingen of dergelijke...ik wil ook wel proeflezen denk ik. Als je mij nog nodig hebt. Ik ben 18

Follow the spiders? Why couldn't it be "follow the butterflies"? Ron Weasley

Butterflygirl schreef:
    Ik heb een grandioos idee voor het delen. Zet het in Google drive, en dan een alleen lezen bestand. Volgens mij kun je het dan ook niet kopieren. Denk ik. Dat weet ik eigenlijk niet zeker...toch niet zi'n grandioos idee als ik dacht oeps!
    Maar als je dat even test, want daar kun je namelijk ook opmerkingen bij plaatsen, en iedereen met wie je het deelt kan evt ook weer reageren op opmerkingen of dergelijke...ik wil ook wel proeflezen denk ik. Als je mij nog nodig hebt. Ik ben 18

Oh dat ga ik eens proberen morgen! Goed idee! En sure, alles is welkom haha. Sws ben jij bekend met mijn schrijfstijl volgens mij, dus dat is ook wel leuk ^^

Laleah schreef:
    (...)

Helemaal prima. Laat me maar iets weten als je dé manier hebt gevonden :p

Laleah schreef:
    (...)

Oh dat ga ik eens proberen morgen! Goed idee! En sure, alles is welkom haha. Sws ben jij bekend met mijn schrijfstijl volgens mij, dus dat is ook wel leuk ^^

Met al die verhalen die ik van jou heb gelezen tijdens mijn examenweken ja...hahaha. Maar ik denk alleen niet dat ik heel kritisch ben, meest vind ik alles al heel goed haha

Follow the spiders? Why couldn't it be "follow the butterflies"? Ron Weasley

Oké, zelf heb ik geen tijd, maar ik heb misschien wel een tip voor het delen! Mijn drive staat op Engels, maar als je een document vanuit je drive deelt met anderen, kun je deze opties aanvinken:

En dan kunnen anderen alleen maar comments plakken, maar niks kopiëren of downloaden of zo

E: oh, iemand anders zei het al. Tot zover het openhouden van topics tot na een video :'))

[ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 22:27 ]

She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

AriChibi schreef:
    Oké, zelf heb ik geen tijd, maar ik heb misschien wel een tip voor het delen! Mijn drive staat op Engels, maar als je een document vanuit je drive deelt met anderen, kun je deze opties aanvinken:

En dan kunnen anderen alleen maar comments plakken, maar niks kopiëren of downloaden of zo

E: oh, iemand anders zei het al. Tot zover het openhouden van topics tot na een video :'))

Oh kijk super! Dan ga ik dat doen. Meiden, ik stuur jullie dan dit weekend even een pb'tje met hoe en wat! Super bedankt! ;)

Ik wil ook wel helpen, het verhaal klinkt heel leuk!

Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.