want school stuurde me net een mail dat ze me gaan uitschrijven omdat ze te lang niets van me gehoord hebben.
Even in het kort: ik ben sinds januari niet meer naar school geweest. Vlak voor de kerstvakantie ben ik gestopt met stage, in overleg met zowel het bedrijf als school, omdat ik het gewoon niet meer trok. Daarna zou ik weer naar school komen maar het lukte me op de 1 of andere manier gewoon niet. Dus eind februari heb ik school gemaild, dat ik een add test wilde doen en afwezig was omdat ik echt niet goed in mijn vel zat. Toen kreeg ik een mail terug waarin het erop neer kwam dat het allemaal leuk en aardig was maar dat ik wel naar school moest komen, en dat ze me eventueel een niveau lager wilde zetten.
En nu wordt ik dus volledig uitgeschreven. Ik heb twee weken de tijd om terug te mailen dat ik het er niet mee eens ben, wat ik meteen heb gedaan maar ik heb het gevoel dat het niets gaat uithalen. Mijn geschiedenis met deze opleiding is al niet al te best. (Enorm veel afwezigheid door psychische klachten).
Dus als mijn school stopt, stopt ook mijn studiefinanciering. Ik heb geen baantje omdat ik simpelweg niet kan werken. Het klinkt lullig, maar ik ben er gewoon niet goed in. Heb slecht contact met mijn collega's omdat ik te terughoudend ben, durf geen initiatief te nemen en niet om hulp te vragen. Het is niet zo dat ik niet wil werken, het is gewoon dat het nergens tot leidt. Ik ben op de middelbare school enorm gepest en de gevolgen daarvan merk ik nog altijd op school en op werk/stages. De kans dat ik binnen een maand ook een baantje vind, schat ik enorm klein in. Met andere woorden: ik ga in zware geldproblemen komen. Ik woon nog wel thuis, maar mijn ouders weten helemaal niets van mijn problemen met school en werk. Het ze vertellen is al helemaal geen optie want ze reageren altijd hetzelfde: 'je bent gewoon lui.' Dat is echt niet zo, ik wil juist heel veel dingen doen maar ik merk dat het me niet lukt. Dus ik heb nu dubbel stress: de geldzorgen en mijn ouders. En ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Uitkering aanvragen? Ik heb wel een diploma gehaald, maar in een branche waar absoluut geen werk is. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"