Ik hoop natuurlijk dat jullie nee zeggen, maar wees vrij gewoon voluit je mening te geven, hahaha.
In ieder geval. Met het kerstdiner heb ik blijkbaar iets gezegd en kwam er iets uit voort van dat ik met pasen maar een vegetarisch menu zou samenstellen en koken. (Ik ben vegetarisch btw.) Nou goed, die challenge ga ik wel aan, want ik ben er graag om mensen het voordeel van vegetarisme te laten zien. Maar vandaag kwam het weer ter sprake (want, half vasten), en wat bleek? Ja, dat gaat toch echt niet gaan. "Papa maakt wel het vlees klaar." "Zonder vlees kun je geen fatsoenlijk gerecht maken." etc etc. Mijn ouders zijn het type ouders wat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd vinden. Dat klinkt misschien raar als je weet dat we vandaag iets hebben gegeten waar geen vlees in zit, maar zoiets komt een keer op de drie maanden of nog minder voor. Mijn (chagrijnig) zusje eet wel vaker geen vlees op kot, maar dat is omdat het te duur is. Ook zij is hard van mening dat vlees bij het paasmenu hoort.
Op een gegeven ogenblik kwamen ze met het compromis: van de vier gangen moet er minstens één gang zijn waarin vlees zit. Ik ben het hier dus absoluut mee eens. Het doel van dit diner was om te laten zien dat vegetarisch eten ook variabel en lekker en vullend kan zijn, maar daar lijken ze doof aan.
Ga ik te ver door te vechten voor een volledig vegetarisch menu? Wat denken jullie?
[ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 13:50 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt