Wat ik probeer is dat ieder hoofdstuk een "gebeurtenis" moet beschrijven. Dat is natuurlijk ook weer vaag, want een hoofdstuk heeft natuurlijk meerdere gebeurtenissen.
Geen idee hoe ik het uit moet leggen.
Ik zie zeg maar ieder hoofdstuk als een klein verhaaltje op zich, met een begin en een einde, waarbij het einde dan ook een cliffhanger oid kan zijn. Dit "verhaaltje" kan 200 woorden zijn, of 3000, of 10000.
Voor Quizlet probeer ik die hele grote hoofdstukken wel in stukken te knippen en ze dat begin en einde te geven, maar dat is echt alleen omdat niet iedereen zit te wachten om een monsterhoofdstuk, haha. Voor een boek zou ik gewoon zeggen dat je aan je hoofdstuk blijft schrijven totdat je er een mooi einde aan kunt knopen, ongeacht het aantal woorden, en dan aan het volgende hoofdstuk te beginnen.
Ergens las ik ook dat ieder hoofdstuk bij moet dragen aan het plot, dus stel dat er je uit het hoofdstuk niets nieuws te weten komt of dat de personages geen voortgang boeken, dan is het nog incompleet en moet je verder schrijven.
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.