Zoals de titel al zegt... Ik heb zo'n warboel in m'n hoofd.
Ik wil schrijven. Dat wil ik al heel erg lang. Toch kom ik er bijna niet aan en dat frustreert me enorm.
Het probleem is dat ik niet weet welk genre ik het leukste vind. Bijvoorbeeld als ik een boek lees vind ik de ene keer romantische boeken het einde en twee dagen later verveel ik me. Dan lees ik plots thrillers en daarna historische romans. Uiteindelijk kom ik terecht bij Young Adult en later bij non-fictie. Ik vind heel veel leuk.
Daarnaast lukt het me dus nooit om een verhaal af te maken. Ik heb wel een beetje faalangst, ja. Ik denk dat mijn idee niet goed genoeg is. En soms geraak ik helemaal in de ban van een serie (zoals nu met Outlander) en dan wil ik in dat genre schrijven. Ik vind het gewoon zó moeilijk. Beginnen lukt me wel, maar verder doen niet. Nu heb ik wel al een tijdje een plot in mijn hoofd en eventueel kan ik daar wel een historische toets aan geven. Daar heb ik al een 10.000 woorden aan geschreven.
Oké, even duidelijk. Mijn vragen: hoe kan ik wat structuur scheppen? Hoe overwin ik mijn faalangst? En het belangrijkste: hoe kies ik een genre?
(ik ben jullie alvast eeuwig dankbaar voor de tips)
[ bericht aangepast op 4 maart 2018 - 13:04 ]
Everything... affects everything