Hey,
Normaal gesproken zou ik voor dit soort dingen geen topic's openen, maar in het kader van "Meer topic's openen", dacht ik eens een poging te wagen.
Het zit dus namelijk zo: In mei (het is nog verder weg, ik weet het), ga ik met mijn nichtje (4) en mijn neefje (5) op vakantie.
Maar ik loop een beetje vast op het punt: Wat voor spelletjes kun je met zo'n jonge kinderen spelen? We gaan voor een week weg, maar ik wil wel zo veel mogelijk spelletjes met ze doen, zodat ze zich geen moment vervelen.
Waar ik zelf al opgekomen ben:
-Dag (of meerdere dagen) zwembad. (Er is zowel een binnen als buiten zwembad in de buurt).
-Dagje dierentuin (als het weer meezit)
-Dagje sprookjesbos (Als het mooi weer is)
-Tikkertje (Moet het mooi weer voor zijn)
-Verstoppertje
-Ballonnen (mag de grond niet raken)
-Monopoly junior (Dit is de versie vanaf 5 jaar, dus als het voor mijn nichtje te moeilijk is gaan we gewoon iets anders spelen)
-Boter, kaas & eieren (voor degene dit niet weten wat dit is, dit is het spelletje met de X's en O's )
-Dokter Bibber (als dit niks is/ te moeilijk is, gaan we iets anders spelen)
-Memory (mijn neefje vind dit geweldig)
-(in)Kleuren (dit vind mijn nichtje geweldig, maar mijn neefje dan weer niet)
-Twister (Dit is de suggestie waar ze zelf al opgekomen waren, haha zelf ben ik hier niet al te enthousiast over).
-Iets samen bakken. (Hopelijk is er een oven).
-Schipper mag ik overvaren?
-Pi-pi-pi-piano
-Er is een buitenspeeltuin.
-Voorlezen.
-Leuke liedjes leren.
-Een nieuwe film kijken, mits hij niet te lang is.
-Fort en/of tent bouwen
-"De vloer is lava" -spelletje
-Krijt meenemen om ze te laten krijten/eventueel hinkel parkoers tekenen.
Zijn er misschien nog spelletjes die je met twee jonge kinderen kunt spelen? De andere spelletjes waar ik opgekomen ben daar zijn ze of te jong voor of het zijn spelletjes die je in een grotere groep "moet" spelen.
Edit: Ik zoek nu op het moment vooral nog spelletjes die binnen gespeeld kunnen worden voor het geval het slecht weer is.
[ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 18:22 ]
If you don't understand my silence, you will never understand my words.