• ... want ik heb Leviathan naar een uitgever opgestuurd! Je weet wel, de story waarmee ik twee jaar geleden meedeed aan SOTY.
    Ik heb het proces natuurlijk al eens eerder doorlopen, maar dat maakt het niet minder spannend. Zeker niet omdat ik toen eerst heel veel afwijzingen kreeg, haha.

    Ik heb voor Blossom Books gekozen omdat die veel met YA doen, maar ik ga het volgende week ook bij uitgeverij KOK aanbieden en ik twijfel nog over een derde.

    Anyway, zijn er anderen die deze stap al (eens) hebben genomen? Of die het binnenkort van plan zijn om te doen? (:

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 12:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Super tof !! Ik duim voor je !!


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    HiddIeston schreef:
    Ja, dat plan houd ik achter de hand haha. En er zijn nog twee kleine uitgeverijen waar ik terecht kan, dus het boek komt er op zich wel. Maar ik wilde een grotere uitgeverij proberen. :Y) Bovendien richt mijn huidige uitgever zich behoorlijk op fantasy en dit is een historische roman. Ze zouden het op zich wel uitgeven, maar ik wil eigenlijk liever een uitgever met een iets grotere afzetmarkt. Maar ik had het naar nog een uitgeverij opgestuurd dus dat is nog even afwachten. Die doen ook meer met historische romans (bij de ander probeerde ik onder YA binnen te komen, maar het is toch niet echt standaard-YA haha).

    Maar je hebt gelijk, het is wel fijn om te weten dat ik daar verder niets van hoef te verwachten en dat ik het zo snel hoorde is ook fijn. ^^

    Een historische roman! Nice! Heb je een kleine synopsis? Ben wel nieuwsgierig nu, haha.


    ars moriendi

    Oh, wat tof! Ik duim voor je!!

    Ik had mijn manuscript overigens ook naar BB gestuurd en dat was zo'n echt typisch YA verhaal, maar toen kreeg ik de reactie dat hoewel ze het verhaal wel leuk vonden, ze toen (een jaar geleden?) maar met twee mensen waren en geen tijd/zin/mankracht hadden om een heel nieuw boek te helpen redigeren. Als je op hun website kijkt zie je dat alle gepubliceerde auteurs daar buitenlands zijn, het zijn allemaal vertalingen. :x Daarom reageren ze geloof ik vrij snel (ik had geloof ik binnen een week antwoord toen?), want ik heb een vermoeden dat ze op het moment helemaal niet op zoek zijn naar auteurs van eigen bodem (wat ergens best wel zuigt, want ik vind hun boeken altijd wel erg leuk, maar ja, het is wel makkelijker om gewoon een vertaling van een bestseller te nemen denk ik).

    Heb je eigenlijk nog een andere grote uitgeverij op het oog? Want het lijkt me inderdaad heel tof als je bij een grotere terecht komt, Blossom Books is alleen een beetje fort nox geloof ik.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oh, wat tof! Ik duim voor je!!

    Ik had mijn manuscript overigens ook naar BB gestuurd en dat was zo'n echt typisch YA verhaal, maar toen kreeg ik de reactie dat hoewel ze het verhaal wel leuk vonden, ze toen (een jaar geleden?) maar met twee mensen waren en geen tijd/zin/mankracht hadden om een heel nieuw boek te helpen redigeren. Als je op hun website kijkt zie je dat alle gepubliceerde auteurs daar buitenlands zijn, het zijn allemaal vertalingen. :x Daarom reageren ze geloof ik vrij snel (ik had geloof ik binnen een week antwoord toen?), want ik heb een vermoeden dat ze op het moment helemaal niet op zoek zijn naar auteurs van eigen bodem (wat ergens best wel zuigt, want ik vind hun boeken altijd wel erg leuk, maar ja, het is wel makkelijker om gewoon een vertaling van een bestseller te nemen denk ik).

    Heb je eigenlijk nog een andere grote uitgeverij op het oog? Want het lijkt me inderdaad heel tof als je bij een grotere terecht komt, Blossom Books is alleen een beetje fort nox geloof ik.

    Oh, joh! Ik dacht dat ze veel groter waren. Dan dan doen ze het wel goed met zijn tweeën, haha.
    Ik heb hem verder alleen nog naar uitgeverij KOK gestuurd, gezien die veel doen met (christelijke) historische romans. Historische romans zijn echt een lastig genre zeg. Nog erger dan fantasy. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Een historische roman! Nice! Heb je een kleine synopsis? Ben wel nieuwsgierig nu, haha.

    Toen ik hem op Q schreef was dit mijn flaptekst:
    De wereld van Maerwynn stort in wanneer de pest haar gezin uiteen rukt. Lange dagen volgen elkaar op, waarin ze niet weet hoe ze haar leven weer moet oppakken. Het tij keert als haar lang vermiste broer opeens voor de deur staat en zich over haar ontfermt. Hij neemt haar mee naar zijn schip en belooft haar een nieuwe toekomst, maar Fye krijgt de schrik van haar leven als hij onder een zwarte vlag blijkt te varen.
    Op het schip voelt ze zich onveilig en onbegrepen en zodra bekend wordt dat ze de dochter van een predikant is, is ze het mikpunt van spot. Ze is niet opgewassen tegen het geweld en het onbeschaamde gevloek die aan de orde van de dag zijn. Iedereen lijkt tegen haar te liegen en midden op zee kan ze nergens naartoe vluchten...

    Niet heel sterk haha, maar het gaat dus over een jonge vrouw die om dubieuze redenen door haar broer aan boord van een piratenschip wordt gebracht en al snel doorkrijgt dat haar broer niet echt betrouwbaar is en verder niet echt weet wie ze dan wél kan vertrouwen en wat ze überhaupt op het schip doet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb een mailtje van de uitgever gekregen. Het ziet ernaar uit dat het door de eerste schifting heen is, maar nog steeds afwachten 🙈
    Aaah zo spannend!

    Beste Natascha,

    Een tijdje geleden heb je ons je manuscript ‘Leviathan’ gestuurd.
    Allereerst excuses voor onze late reactie! Door drukte hier is het er nog niet eerder van gekomen je manuscript te bekijken.
    Ik heb een stukje van je manscript gelezen en het ziet er goed uit. Of het echt uitgegeven kan worden kan ik zelf niet inschatten, dat hangt van een aantal factoren af.

    Ik vervang momenteel de redacteur die hierover gaat. Zij komt volgende week terug van haar zwangerschapsverlof en ik wil het haar graag laten lezen. Zij kan heel goed inschatten of het manuscript bij ons fonds past en of het goed genoeg is voor een uitgave. Hopelijk heb je dus nog iets meer geduld met ons. Waarschijnlijk neemt zij dan binnenkort contact met je op als ze jouw manuscript heeft gelezen.

    Nogmaals bedankt voor je geduld!


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    Ik heb een mailtje van de uitgever gekregen. Het ziet ernaar uit dat het door de eerste schifting heen is, maar nog steeds afwachten 🙈
    Aaah zo spannend!

    Beste Natascha,

    Een tijdje geleden heb je ons je manuscript ‘Leviathan’ gestuurd.
    Allereerst excuses voor onze late reactie! Door drukte hier is het er nog niet eerder van gekomen je manuscript te bekijken.
    Ik heb een stukje van je manscript gelezen en het ziet er goed uit. Of het echt uitgegeven kan worden kan ik zelf niet inschatten, dat hangt van een aantal factoren af.

    Ik vervang momenteel de redacteur die hierover gaat. Zij komt volgende week terug van haar zwangerschapsverlof en ik wil het haar graag laten lezen. Zij kan heel goed inschatten of het manuscript bij ons fonds past en of het goed genoeg is voor een uitgave. Hopelijk heb je dus nog iets meer geduld met ons. Waarschijnlijk neemt zij dan binnenkort contact met je op als ze jouw manuscript heeft gelezen.

    Nogmaals bedankt voor je geduld!

    Pff, wat spannend. Nog langer nagelbijten dus. Succes!


    ars moriendi