• Ik kon dit ook onder "school" zetten, maar gezien het specifiek over de taal gaat, zet ik het hier maar.

    Ik heb overmorgen mondeling examen Egyptisch Arabisch en DIE KLANKEN. IK KAN DAN NIET UITSPREKEN. DIT GAAT GEWOON NIET. Ik heb al duizend-en-één verschillende filmpjes bekeken en die vreselijke AYN. Voor zij die niet weten hoe die klank klinkt:


    HONESTLY I CAN'T. I just can't pronounce that crap. So frustrating. :C Achja. Ik heb nog ongeveer twee dagen om het te leren (vrijdagmiddag heb ik m'n examen), dus op hoop van zegen en tot de ergernis van de mensen op mijn gang van m'n kotgebouw gaan ze me nog heel veel rare versies van die letter horen uitspreken.

    Om het topic wat relevant te houden: wat vinden jullie het moeilijkste aan het leren van een taal?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Russisch. Hel. En dat is zo kut, want ik vind het één van de mooiste talen die er is.


    ars moriendi

    De man van een goede vriendin van mij is Algerijns, dus die klank komt ook vaak voor daar. Als hij aan het bellen is met zijn familie sta ik er altijd van te kijken hoe agressief die ayn eigenlijk klinkt. Die wordt echt vaak gebruikt inderdaad... succes!


    — I was lightning before the thunder —

    Veel succes! Ik heb een vriendin die nu ook Egyptisch Arabisch moet leren tegen vrijdag, dus ik kan mij echt voorstellen wat voor een struggle het is haha.

    Ik vind Latijn nog wel pittig door alle functies en regeltjes.
    Bij talen die je van nature kan bijvoorbeeld Nederlands of Engels, hoef je niet zo na te denken over al die regels.
    Maar als je een nieuwe taal leert, dan voel je dat niet van nature aan ofcourse.
    Oh, en woordvolgorde. What a bitch


    A to the Z

    Ohhh, die klank moest ik op een mondeling afgelopen tentamenweek maken! Ik vond hem ook lastig, maar mijn vrienden adviseerden om te doen alsof je moet overgeven - dat is in ieder geval de plek waar je hem moet maken als ik het goed hoor (keel). In ieder geval veel succes met oefenen nog! Het gaat je vast lukken. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Klinkt niet zo heel lastig. Ik kan het gewoon uitspreken. Klinkt als de Duitse 1 xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik leer nu Japans en wat ik het lastigste vind, is dat het gewoon op geen enkel manier lijkt op de talen die je hier tegenkomt (duh). Nederlands, Duits, Engels, Frans, Zweeds, het lijkt in principe allemaal best op elkaar, maar Japans, wtf?
    Je moet eigenlijk alles loslaten wat je al weet over taal en hoe het 'hoort' te werken en dan vanaf 0 beginnen. :') En natuurlijk de kanji, ohgod. Ik vind het wel verschrikkelijk leuk though. :Y)

    Veel succes met je examen!


    Caution first, always.

    M'n eerste mondeling van Zweeds aan de unief was ook niet bijzonder wow van uitspraak, maar ik was er door.
    Dus als je grammatica etc al juist zit, vergeven ze het je misschien wel ;)
    Veel succes alvast, we duimen voor je ;)


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed

    Flugzeug schreef:
    Klinkt niet zo heel lastig. Ik kan het gewoon uitspreken. Klinkt als de Duitse 1 xd


    Het klinkt inderdaad wel een beetje zo ja ;')

    Maar hey, veel succes!!


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Haha, mijn vader is Egyptisch, maar zelf spreek ik de taal niet. Hij lacht stiekem ook om de uitspraken van ons, hoewel wij de paar woorden die wij spreken wel snel kunnen.
          Veel succes, in ieder geval! x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    ik dacht ook dat klinkt toch als de ein van duitse 1. Maar alsnog veel succes XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    De uitspraak ofzo. En letters die anders zijn.
    Ik houd van Welsh, maar het is een uitstervende taal (daarom wil ik 'm leren, lol, alsof ik ervoor ga zorgen dat die taal niet uitsterft) dus het is heel lastig om die uitspraak te oefenen enzo.

    Dw i'n hoffi coffi? (doewien hoffie koffie)

    Dysgu Cymraeg (well, dat klinkt als daski klimrek maar dan klimrek zonder l)

    Harri Potter a maen yr Athronydd (of lees voor meer de Harri Potter Wicipedia


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Apocalyptic schreef:
    Russisch. Hel. En dat is zo kut, want ik vind het één van de mooiste talen die er is.



    Aaaaah Russisch! Is inderdaad een super mooie taal! Het lukt je wel! c:

    Firewood schreef:
    De man van een goede vriendin van mij is Algerijns, dus die klank komt ook vaak voor daar. Als hij aan het bellen is met zijn familie sta ik er altijd van te kijken hoe agressief die ayn eigenlijk klinkt. Die wordt echt vaak gebruikt inderdaad... succes!


    Ik moet altijd hoesten als ik 'm veel na elkaar probeer uit te spreken. :c

    Pixielisje schreef:
    Veel succes! Ik heb een vriendin die nu ook Egyptisch Arabisch moet leren tegen vrijdag, dus ik kan mij echt voorstellen wat voor een struggle het is haha.

    Ik vind Latijn nog wel pittig door alle functies en regeltjes.
    Bij talen die je van nature kan bijvoorbeeld Nederlands of Engels, hoef je niet zo na te denken over al die regels.
    Maar als je een nieuwe taal leert, dan voel je dat niet van nature aan ofcourse.
    Oh, en woordvolgorde. What a bitch


    Oh, echt? Waar studeert ze dat? ^^ En Latijn is inderdaad hel, haha. Woordvolgorde en het feit dat sommige auteurs het nodig vinden werkwoorden weg te laten, arghl, vreselijk. :')

    Mylintis schreef:
    Ohhh, die klank moest ik op een mondeling afgelopen tentamenweek maken! Ik vond hem ook lastig, maar mijn vrienden adviseerden om te doen alsof je moet overgeven - dat is in ieder geval de plek waar je hem moet maken als ik het goed hoor (keel). In ieder geval veel succes met oefenen nog! Het gaat je vast lukken. (:


    Oh, wow, dat heeft me eigenlijk echt geholpen, haha, bedankt! Het begint er nu al meer op te lijken! Echt bedankt!

    Flugzeug schreef:
    Klinkt niet zo heel lastig. Ik kan het gewoon uitspreken. Klinkt als de Duitse 1 xd


    Caricia schreef:
    (...)

    Het klinkt inderdaad wel een beetje zo ja ;')

    Maar hey, veel succes!!


    IrishNialler schreef:
    ik dacht ook dat klinkt toch als de ein van duitse 1. Maar alsnog veel succes XD


    Het gaat echt om die "a" klank in het begin. In combinatie met de "in" linkt het inderdaad nogal als een duitse 1, maar de "a" klank in 't begin komt van elders, helemaal achterin je keel. Maar super als jullie 'm kunnen uitspreken, haha! En super bedankt!

    Ryuji schreef:
    Ik leer nu Japans en wat ik het lastigste vind, is dat het gewoon op geen enkel manier lijkt op de talen die je hier tegenkomt (duh). Nederlands, Duits, Engels, Frans, Zweeds, het lijkt in principe allemaal best op elkaar, maar Japans, wtf?
    Je moet eigenlijk alles loslaten wat je al weet over taal en hoe het 'hoort' te werken en dan vanaf 0 beginnen. :') En natuurlijk de kanji, ohgod. Ik vind het wel verschrikkelijk leuk though. :Y)

    Veel succes met je examen!


    Jaaaaa, één van de afstudeerrichtingen binnen mijn richting is ook Japans (ik doe Arabisch, uiteraard, maar m'n richting is Oosterse Talen en Culturen en je kan ook optie Japanologie kiezen) en dat lijkt me zooooo moeilijk! Ik snap wel wat je bedoelt, want ik heb hetzelfde met Arabisch, haha. :Y) Bedankt! En nog veel succes met je Japans! c:

    lvnalovgood schreef:
    M'n eerste mondeling van Zweeds aan de unief was ook niet bijzonder wow van uitspraak, maar ik was er door.
    Dus als je grammatica etc al juist zit, vergeven ze het je misschien wel ;)
    Veel succes alvast, we duimen voor je ;)


    Zweeds is echt een leuke taal. :o Doet me altijd aan West-Vlamingen denken, hahaha. Bedankt! c:

    Seasons schreef:
    Haha, mijn vader is Egyptisch, maar zelf spreek ik de taal niet. Hij lacht stiekem ook om de uitspraken van ons, hoewel wij de paar woorden die wij spreken wel snel kunnen.
          Veel succes, in ieder geval! x


    Oww niiiice! Uitspraak is inderdaad wel verdomd lastig, dus ik denk niet dat-ie 't jullie kwalijk kan nemen, haha. :Y) Bedankt!

    Derks schreef:
    De uitspraak ofzo. En letters die anders zijn.
    Ik houd van Welsh, maar het is een uitstervende taal (daarom wil ik 'm leren, lol, alsof ik ervoor ga zorgen dat die taal niet uitsterft) dus het is heel lastig om die uitspraak te oefenen enzo.

    Dw i'n hoffi coffi? (doewien hoffie koffie)

    Dysgu Cymraeg (well, dat klinkt als daski klimrek maar dan klimrek zonder l)

    Harri Potter a maen yr Athronydd (of lees voor meer de Harri Potter Wicipedia


    Doewien hoffie koffie klinkt echt geweldig in m'n hoofd, hahaha, al spreek ik het wellicht veel te Vlaams uit. :') En daski klimrek zonder l klinkt ook fantastisch (al klinkt het mét l nog beter, hahaha). Veel succes met leren! Het lijkt me inderdaad wel een super leuke taal om te leren. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heh, easy peasy lemon squeezy. (krul)


    Heaven is a place that we all have

    kehlani schreef:
    Heh, easy peasy lemon squeezy. (krul)


    loop naar de pomp ads je maakt me depressief (no_chears)
    no kidding love you
    maar dat maakt het niet minder moeilijk hahaha


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ze studeert aan de universiteit van Gent!


    A to the Z