Ja, het is geen heel groot probleem, maar wel iets waar ik me van tijd tot tijd aan stoor. Eten delen is nooit mijn sterkste punt geweest, tenzij het iets is wat ik niet lekker vind want dan deel ik maar al te graag. Maar wat ik dus bloedirritant vind, is dat als ik iets te snoepen heb bijvoorbeeld namaak m&m's (die van lidl) in een bakje dat mijn moeder langs komt en er dan een pakt. Negen van de tien keer vraagt ze het niet en ik heb zoiets van, als je er toch maar een wil, pak dan uit de zak en niet uit mijn bak. Ik weet dat ze het koopt, dit zegt ze ook als ik geïrriteerd/boos reageer als ze dit doet. Maar ik hou er gewoon niet van als iemand ongevraagd aan mijn eten komt. En als het in een bakje zit en ik het voor mezelf heb gepakt, beschouw ik het als van mij.
Een hele tijd geleden, waren we op het station en toen ik twee kitkat's gekocht. Ze waren in de aanbieding en ik had er zin in. Mijn moeder vond dat ik ze niet moest kopen, dat het alsnog te duur was en dat herhaalde ze meerdere keren. Ik snap dat ze me verstandig met mijn geld wil om laten gaan, maar dit was zo'n klein bedrag en soms heb ik gewoon trek in iets zoets. Dus we zitten in de trein, ik besluit een van de twee op te eten. Ze wilde dus de andere en toen heb ik geweigerd om die aan haar te geven. Noem me een egoïstisch kreng als je wilt, maar ik had zoiets van, je wilt niet dat ik het koop, maar vervolgens wil je het wel op eten.
Dus om wat interactie te creëren en om te zien of iemand anders ook soortgelijke irritaties heeft.
Heeft iemand ook hetzelfde of iets anders wat je irriteert aan andere mensen als het gaat om eten dat je als van jou beschouwt?
Physics is awesome