Misschien zijn er nog andere geschiedenisfanaten die dit leuk vinden.
Ik ontdekte net onderstaande schrijfwedstrijd en hij lijkt mij erg cool. In zo'n bundel belanden is natuurlijk altijd tof. Misschien kunnen we met een groepje elkaars verhalen lezen en feedback geven ofzo? Of brainstormen? (:
Schrijfwedstrijd 2018: Odi et Amo
Voor de vierde keer publiceert Godijn Publishing in 2018, na drie succesvolle edities, een middeleeuwse verhalenbundel n.a.v. een schrijfwedstrijd. Ook deze editie slaat GP de handen ineen met Beleef de Geschiedenis en organiseren zij samen een middeleeuwse verhalenwedstrijd. Met als titel, ondertitel en thema:
Odi et Amo
Ik haat en ik heb lief
"Het oude verhaal over religie, verbindingen, liefde, dood en verderf"
Deelnemers aan deze wedstrijd schrijven een verhaal dat zich afspeelt in de middeleeuwen, periode: 500-1500 na Christus. Een verhaal dat de lezer meeneemt naar deze tijd, waarmee de schrijver de diepere laag in het verhaal probeert te raken. De eindredactie wordt verzorgd door Godijn Publishing.
De vijfentwintig beste verhalen worden gebundeld en de lancering van het boek vindt zaterdagmiddag 6 oktober 2018 plaats in de Oosterkerk in Hoorn. De lancering staat in het teken van de middeleeuwen met een interessant "middagvullend" programma en middeleeuwse hapjes. Voor de liefhebber is het een mooie gelegenheid om middeleeuwse kleding te dragen (niet verplicht). Van elk boek dat verkocht wordt, gaat 1 euro naar "De Nederlandse kastelenstichting" www.kastelen.nl
Wat kun je winnen, naast een publicatie in de bundel?
1e prijs: Je krijgt de bundel cadeau, het volledige prijzenpakket volgt later.
2e prijs: Je krijgt de bundel cadeau, het volledige prijzenpakket volgt later.
3e prijs: Je krijgt de bundel cadeau, het volledige prijzenpakket volgt later.
Tevens is er een juryprijs
De overige tweeëntwintig schrijvers ontvangen de bundel ODI ET AMO.
Voorwaarden:
Het verhaal bevat tussen de 2.500 en 3.000 woorden.
Het verhaal speelt zich af in de middeleeuwen (500-1500 na Christus).
De middeleeuwse feiten in het verhaal kloppen.
Deelnemen is mogelijk vanaf 18 jaar en ouder.
Deadline voor het insturen van het verhaal: donderdag 31 mei, 19.00 uur.
Verhalen zijn niet eerder gepubliceerd.
Winnende verhalen mogen niet elders ook gepubliceerd worden.
Winnende verhalen worden 1 jaar na publicatie niet elders gepubliceerd.
Prijzenpakket en de gratis verhalenbundel worden alleen persoonlijk uitgereikt op zaterdag 6 oktober 2018 en niet nagestuurd.
Maximaal twee inzendingen per deelnemer.
Verhalen kun je insturen naar: info@godijnpublishing.nl
Nog een linkje met meer informatie (:
[ bericht aangepast op 11 jan 2018 - 11:07 ]
Every villain is a hero in his own mind.