Oef wat vervelend.
Een paar jaar geleden (toen ik nog verhalen schreef) lukte het ook maar niet. Alles liep in de war en mijn hoofd voelde als een chaos.
Wat ik toen heb gedaan waardoor het me uiteindelijk lukte?
Ik heb alles opgeschreven, letterlijk alles opgeschreven wat ik dacht.
Wacht ik pak het er even bij hoe het eruit zag:
Ik wil een verhaal schrijven. Een echte. Ik weet alleen niet waar het over moet gaan. De hoofdpersoon wordt een meisje, dat weet ik zeker. Maar hoe moet het verder? Een meisje van mijn leeftijd, want dat is het makkelijkst. Wat vind ik het leukste om –
JA!
Een prachtige titel kwam in me op: Oneindige stilte.
Waarom ik deze titel mooi vind? Oneindig – ik vind het gewoon een prachtig woord. Zoals die tekeningen van Escher, hij onderzocht oneindigheid en maakte er tekeningen van. Zo creatief.
En dan het woord stilte. Ik vind het erg leuk om over iemands gedachtes te schrijven. Sarcastische opmerkingen er tussen door gooien, heerlijk. Wanneer er de hele tijd van alles wordt gezegd kan ik me niet volledig richten op de gedachtes van het hoofdpersoon. Dat zou wel jammer zijn. Oké, dus, ik heb nu: Oneindige stilte.
(Sorry voor de lange reactie trouwens hihi)
Zo alles opschrijven heeft mij erg geholpen. Ik was dan weliswaar niet gelijk bezig met het schrijven van een verhaal, maar ik was mijn gedachtes aan het ordenen en ik typte ondertussen toch door.
Misschien is dit voor jou ook wel wat c:
Mijn dag was trouwens wel oke, ik moest naar kasteel doorn omdat ik daar een verslag bij geschiedenis over moet maken. De rondleiding was saai.
What worries you, masters you.