Ik weet niet of het goed staat.
Ik moet het gewoon even kwijt wat het heeft tich een behoorlijke indruk achtergelaten
Op dinsdag middag tien voor vijf zeg ik tegen de bso kinderen dat we naar binnen gaan voor de soepstengel. Met wat spullen loop ik het halletje binnen en hoor mijn baas aan de telefoon. Nog druk bellend wendt ze zich naar mij " Yvonne je moet nu naar de kleine bso" zegt ze mij. Het enige wat ik denk is 'er is iets ernstigs aan de hand'. Vlug zeg ik mijn 2 collega's dat ik weg moet en niet weet waarom'. Snel lopend omdat ik niet kan rennen ga ik naar de school naast ons waar de 4+ bso groep is. Daar wachten mij 3 kleuterjuffen, een hard huilend zitten kind met een theedoek om zijn hand en een collega met een bebloedde theedoek op mij.
Gezien ik niet in kan schatten wat er is loop ik naar mijn andere collega. "Ik kan niet tegen bloed" zegt ze. "Wat is er gebeurd?" Vraag ik haar. "Zijn vingers zaten tussen de deur " zegt ze en richt zich op de anderen kinderen. Mijn collega en een juf besluiten naar de eerste hulp te gaan en ik zeg papa, mama en de eerste hulp in te lichten. Gezien hij net nieuw is ligt de kindkaart nog niet hier maar school heeft alles. Terwijl de juf de eerste hulp inlicht bel ik papa die er vrij rustig over is. Ik vraag de schoonmaker om de vloer te ontsmetten en zorg dat de kinderen mee gaan naar de 8+ bso. Mijn collega is behoorlijk geschrokken en haar geef ik mee aan mijn baas zodat ze even kan bij komen
Nu valt het achteraf best wel mee. Wat flinke hechtingen heeft hij gekregen en er worden geen vingerproblemen gezien. 2 collega's die erg geschrokken zijn en een 10tal kinderen die onder de indruk zijn. Ik kan gelukkig gied tegen bloed en vrij helder nadenken in dit soort situatie's. Toch is het fijn dat je altijd op de juffen kunt rekenen. Mijn baas gaat morgen even thuis langs om te kijken hoe het gaat en een grote knuffel brengen.
Zo dit moest even van mij af want het brengt naderhand ook op mij veel indruk
Change is for weirdos ~ Niall Horan