• Klaagtopic

Mijn broer is 22, zit al 2 jaar thuis door een ongeluk maar kan alles zelf, is pas geopereerd waardoor hij nu niet alles kan.

Ik ben 20 en werk op een bso dus voornamelijk in de middag en heb met mijn moeder afgesproken 1x per week het hele huis te poetsen en regelmatig te helpen met klusjes. Wij hoeven thuis alleen onze eigen kamer op te ruimen verder niks en ja dat is luxe.

Echter mijn broer zit dus hele dagen op zijn kamer achter zijn computer te gamen en doet geen flikker. Laatst vroeg ik hem om even een doekje over zijn bureau te halen en dan zou ik gelijk zijn kamer mee dweilen. Toen hij dit weigerde heb ik zn kamer niet gedaan. Vervolgens doet mijn moeder dit.

Mijn moeder doet alles voor hem zelfs zo erg dat ze rond acht uur een kopje thee met een geschilt appeltje brengt en smiddags wat snoepjes.

Ik irriteer mij er rot aan want hij is oud genoeg oke nu kan hij even niet makkelijk de trap op maar vraag dan van goh zou je wat drinken willen brengen maar hij gaat er van uit dat het gedaan wordt.

Als ik dan een keer niet poets omdat ik jneens 45 uur moet werpen ipv 27 dan krijg ik gelijk een opmerking.

Ik heb het al meerdere keren bij mijn ouders aangegeven en die doen er niks mee. Hebben jullie tips want ik loop mijzelf echt op te vreten

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Wat ontzettend vervelend voor je. Ik denk dat ik allang volledig uit m'n plaat was gegaan tegenover je broer :/
    Maar als je ouders er niks mee doen, weet ik ook niet hoe dit op te lossen is. Hou in je hoofd dat je in elk geval echt heel hard je best doet, en niks fout hebt gedaan. Heb je er al eens met je broer zelf over gesproken?

Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

FireKeeper schreef:
    Wat ontzettend vervelend voor je. Ik denk dat ik allang volledig uit m'n plaat was gegaan tegenover je broer :/
    Maar als je ouders er niks mee doen, weet ik ook niet hoe dit op te lossen is. Hou in je hoofd dat je in elk geval echt heel hard je best doet, en niks fout hebt gedaan. Heb je er al eens met je broer zelf over gesproken?
    Ik heb al meerdere keren aangekaart bij hem dat het fijn zou zijn als hij een keertje iets uit zichzelf doet, al is het maar een keertje afdrogen. Van de week moesten we samen lunchen en hij ging aan tafel zitten waarop ik vroeg moet je niet eten en toen zei hij dat ik wel zijn lunch zou maken gezien mama dat voor hem ook doet. Ik reageerde erop van luister als je nou niet uit je bed kan vind ik dat echt geen probleem om je wat te brengen maar je loopt maar met 1 kruk en ik wil best je beker dragen als je daarom vraagt maar ik ga niet jou lunch maken. Dat vond hij niet zo leuk om te horen maar als je hem vraagt om wat te doen dan is het een nee ik ben druk (met gamen) of een waarom doe jij dat niet jij doet ook niks.
    ik prob3eer mij er ook voor uit te sluiten maar het irriteert mij voornamelijk dat ze dan alsnog zijn kamer doet. ik had hem gewoon in zijn zooi laten zitten.

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Moeders doen soms lieve dingen uit zichzelf voor hun kinderen, zoals hen iets te eten brengen en ik denk dat zij het dus anders ziet dan jou. Vandaar dat ze hem meer betutteld en bemoederd maar uiteraard snap ik dat je je ergert. Je kunt eens proberen er het met je ouders over te hebben maar als dat niet werkt, dan vrees ik dat je het gedrag van andere mensen niet kan sturen als een marionet en hoe meer je dat proberen zal hoe meer je gefrustreerd zal zijn. Probeer eens te praten en er iets aan te veranderen, maar als dat niet lukt laat je alsjeblieft zo niet kwellen want dat is het niet waard. Probeer het te veranderen en als dat niet mogelijk is, laat je dit het best gewoon los door het te nemen voor wat het is.

[ bericht aangepast op 26 okt 2017 - 16:18 ]

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.