• Hoi allemaal,

    Hoe maken jullie een nieuw personage? Schrijven jullie alles uit? Of niet? En als jullie dat wel doen, welke gegevens van je personage schrijf je dan allemaal op? Hoe uitgebreid is zijn/haar biografie en geschiedenis? Schrijven jullie ook uiterlijke kenmerken op en karaktereigenschappen? En hoe ver ga je daarin? Maken jullie een familiestamboom (en met welk programma)?

    Liefs!


    oi, suzy

    Mijn personages zijn meestal zeker zo lang als onder de spoiler

    GazyGasolineO'Line
    ♰♰♰

    NAME
    ♰♰♰

    Naam Gazy O'Line, wat overigens niet haar echte naam is, dit is namelijk Gazy Lake, maar daar staat ze niet om bekend.
    Betekenis Gazy is geen echte naam, het is een mengsel tussen "gaze" en "hazy", wat "vage blik" zou betekenen. Haar vader vond het wel leuk klinken, dus daarom heet ze zo. Haar echte achternaam betekent "meer", maar O'Line zou Iers zijn, wat ze ook is, als een vervorming van "lijn".
    Bijnamen Net als Nova is Gazy's naam een grapje naar een woord, namelijk Gasoline, maar daar heeft ze ook wel voor gekozen. Gasoline is dan ook één van haar bijnamen. Nu is ze nogal gek op rare bijnamen voor zichzelf bedenken, dus heeft ze er best veel, Little Satan II, voorzitter van de Badass Badeenden, Yzag, het komt allemaal voor. Door mensen die haar niet zo goed kennen wordt ze vaak "Gaby" genoemd, wat haar dood ergert, want ze heet Gazy, wat iets heel anders is in haar ogen. Je mag haar wel Hazy noemen.

    YOU CAN SET YOURSELF ON FIRE

    AGE
    ♰♰♰

    Leeftijd Deze dame is zestien jaar, en zou bijna zeventien worden. Dat dit even uitgesteld wordt, vindt Gazy niet heel erg.
    Verjaardag Gazy verjaart op 29 mei.
    Sterrenbeeld Tweelingen, en gezien dit als het speelse, drukke type "bad guy" wordt beschreven is ze hier erg trots op.

    yes, bluff was born in my voice and lies in my mouth. that's just how i am

    INNER
    ♰♰♰

    Positieve eigenschappen
    --Goede actrice
    --Dapper
    --Enthousiast
    --Grappig
    --Fantasievol
    --Creatief
    --Zelfverzekerd
    --Empathisch
    --Doorzetter
    --Slim
    --Verdedigend
    --Filosofisch
    Negatieve eigenschappen
    --Brutaal
    --Onbetrouwbaar
    --Gevoelig
    --Onhandig
    --Doet enkel iets als ze er zin in heeft
    --Snel boos
    --Koppig
    --Zelfspottend
    --Perfectionistisch
    --Wispelturig
    --Egoïstisch
    --Betweterig
          Als je Gazy ontmoet, zal ze zich wat stoerder opstellen dan ze werkelijk is. Waarom, weet ze zelf eigenlijk ook niet, het is nu eenmaal zo. Dan is ze brutaal, betweterig en erg competitief. Dit pakt niet altijd goed uit: Ze heeft een flinke dosis lef en ergens maakt haar dit ook wel sociaal, ze weet namelijk wel hoe je je voelt en kan zich in je inleven, maar doet dit vaak pas na een misschien kwetsende opmerking te maken. Qua meningen is ze erg eerlijk en open, wat vaak juist de dingen zijn waarvan je niet altijd zou willen dat je het zegt, omdat het ook negatief kan zijn.
          Over andere dingen is ze juist niet eerlijk. Ze is een ster in liegen en vooral bluffen, dit is haar ook aangeleerd, je zou zelfs kunnen zeggen dat het niet haar schuld is dat het zo'n automatisme is. Ze neemt de schuld liever niet op zich, en zegt ook vaak dat ze iets gedaan heeft, terwijl ze er nog niet eens naar gekeken heeft. Dit liegen is in haar leven vol schuld en domme acties best handig, en op een bepaald niveau ook wel slim, voor een tijdje. Gazy denkt liever niet over gevolgen na, dan wordt het "te ingewikkeld".
          De dame is zowel sociaal als fysiek nogal een kluns, niet expres, echt niet, en ze zal heus sorry zeggen meteen nadat ze het kwetsende gezegd heeft, maar als je al gestruikeld bent en daarmee een taart in iemands gezicht hebt laten vliegen, helpt één miezerig zakdoekje daar niet altijd tegen, als je mijn symboliek hierachter begrijpt.
    Gazy is naast brutaal en onhandig ook koppig. Erg koppig en hiermee misschien ook wel egoïstisch en soms zelfs sadistisch, als je het over meningen hebt dan. Als ze een dom idee in haar hoofd heeft gezet, zit dat er meteen met superlijm en krijg je het er niet makkelijk uit. Dit maakt haar een magneet voor problemen, omdat ze vaak domme acties onderneemt.
          Nu is ze niet helemaal type snel boos, ze is ook, gevoelig en ergens ook tamelijk onzeker. Ze schaamt zich niet voor zichzelf, maar weet best dat het liegen wat ze doet fout is en heeft er ook spijt van, maar weet niet hoe ze uit het web van leugens zou moeten geraken. De gewone definitie van gevoelig zit er ook in hoor, ze kan niet veel druk hebben of teveel negatieve reacties, waardoor ze tamelijk afhankelijk van anderen is.

    BUT YOU'RE NEVER GONNA BURN



    i'm not a oversized toddler, i'm a vanity teen



    PAST
    ♰♰♰

    Geschiedenis Zoals al gezegd, is Gazy Iers en werd dus ook in Ierland geboren als middelste dochter van de directeur van een freakshow, die uit één en al bedrog bestond. Op haar vierde verhuisde de familie al naar Amerika, waar ze een rondtrekkende, jawel, freakshow, waren. Gazy deed er eerst niet aan mee; ze was te jong volgens haar ouders en ging gewoon naar school, wel elke week een andere, maar goed. Om haar vaders show niet te verpesten begon haar bluffen al vrij jong, ze zou geen straf krijgen mocht ze zichzelf verspreken, maar ze vond het wereldje van halve waarheid wel interessant en een soort spel, waardoor ze tegen leeftijdgenootjes vaak vertelde dat het echt was. Nu was ze een erg goede actrice en trapten de meesten er nog in ook. Op haar dertiende begon Gazy echter wel mee te doen aan de shows, ze zou namelijk in de fik kunnen staan. Dit was gewoon een truc, een professionele, maar blijkbaar veilig genoeg volgens haar ouders en erg indrukwekkend, zeker op een jonger meisje. Op haar vijftiende besloot haar moeder dat ze toch echt een vast huis wilde hebben, wat ook gebeurde. Gazy leidde een tamelijk gewoon leven, maar had wel genoeg foute vrienden. Waarschijnlijk was ze zelf ook de foute vriendin voor anderen, gezien ze anderen er vaak -zo niet onbewust- tot aanzette domme dingen te doen. Ze was dan ook redelijk bekend bij de politie, ze was de typische "bad girl" die gewoon alles uit wilde testen.
    Haar leven ging redelijk normaal verder, tot ze op een dag, jawel, als problemenmagneet die ze is, de seriemoordenaar Danna ontmoette, die zich voordeed als jongen. Op de één of andere manier werd de bijna-psychopaat vrienden met onze freak, maar. Ja, een maar, tamtamtaam. Danna werd gezocht door de politie, dat was nu eenmaal zo, want tja, criminelen horen achter de tralies, nietwaar? Gazy heeft Danna geholpen met onderduiken, wat een fout was. Na dit te hebben gedaan, had ze namelijk even niet meer zoveel vrienden die haar met haar vele geheimen konden beschermen tegen de schaduw, en nog een geheim. Vlak na Danna te hebben geholpen werd Gazy dan ook vermist.

    BUT YOU'RE NEVER GONNA LEARN, LEARN, LEARN

    RELATED
    ♰♰♰

    Falco Lake Directeur van een freakshow, grootste bedrieger allertijden, en bovenal, Gazy's vader. Hij lijkt ontzettend op Gazy, wat voor een ietwat ingewikkelde band zorgt, gezien ze zich zowel aan hun gelijkenissen kunnen ergeren als plezieren. Hij is, technisch gezien, nogal een idioot, eerlijk is eerlijk. Hij weet dit echter zo goed te verbergen dat iedereen denkt dat hij heel normaal is, zelfs Gazy soms.
    Lucy Johnson Een beeldschone Brit die bij Gazy vooral bekend staat als "mam". De dame is niet zo idioot als haar echtgenoot en Gazy, maar kan wel hetzelfde enthousiasme en dezelfde charmes vertonen. De band? Vrij neutraal, Lucy vindt het gedrag van haar dochter maar niks, maar toch laat ze haar, gezien ze weet dat het ooit zal overwaaien, zolang ze niet aan de drugs gaat is alles goed.
    Sirenity Lake Dit is Gazy's oudere zus, die ze vaak genoeg irritant vindt. Sirenity is rustiger, eerlijker en beleefder dan Gazy, ze zijn echt als vuur en water (letterlijk, Sirenity verkleed zich als meermin bij de show) en botsen vaak genoeg. Het ding is dat ze net iets teveel leeftijdsverschil hebben om elkaar volledig te begrijpen, echt vrienden zijn het dan ook nooit geweest.
    Susan "Sweetie" Lake Hoogbegaafd, erg schattig, en iedereen lijkt haar te mogen. Behalve haar oudere zus, Gazy, die haar echt schijnheilig vindt en hiermee irritant. Ze geeft heus wel om haar zusje hoor, daar niet van, maar gezien iedereen Susan aardiger lijkt te vinden, is Gazy ontzettend jaloers op het meisje, wat Susan ook wel weet.
    Danna Seriemoordenaar die per ongeluk Gazy's beste vriendin werd. Danna is toch wel wat ouder dan Gazy, twintig, maar ze kunnen het goed met elkaar vinden en Danna kan echt in een deuk liggen om Gazy's gedrag, zeker als het omtrent opvrolijken, eens wat minder goed liegen of opscheppen ligt. Danna is ook Gazy's "geheim".
    Kyle Jefferson Een overgebleven punker die Gazy al ik weet niet hoe vaak groene haarverf heeft proberen aan te smeren. Maar buiten dat, is het één van haar beste vrienden en ook degene die ze graag plaagt, gezien ze weet dat hij dit kan hebben.
    Mackenzie Peters Gazy's achternichtje dat niet als familie, maar als beste roddelvriendin aanvoelt die Gazy weer wat meisjesachtigheid in haar leven geeft.

    the game is more than innocent, it's empty. that's the fun of it; making it guilty



    Hello, I'm a freak from the freakshow. Do you want some fun? Well follow me. But do it carefully: Actually I'm not your entertainment, you came here to be mine.


    i'm breaking my mind, just because i can

    F


    R


    E


    A


    K


    S


    H


    O


    W
    APPEARENCE
    ♰♰♰

    Gezicht Gazy is mooi, dat zeker, maar eigenlijk is de reden dat ze niet vergeten wordt vooral door haar uitstraling, niet omdat haar uiterlijk echt speciaal is. Ze heeft een lichte huid zonder puistjes - hier heeft ze sowieso nooit echt last van gehad -, mooie, lichtblauwe ogen en wimpers die vaak wat mascara over zich heen krijgen, vrij "perfecte", als in geëpileerd zonder te epileren, wenkbrauwen, een vrolijke lach en een kleine neus. That's it.
    Haren Je kent ze wel, meisjes met haren die wel goud lijken, maar zo mag je het nooit noemen want dan zit je meteen in de meest nutteloze discussie ooit. Zo'n meisje is Gazy. Ze heeft geen vaste scheiding en lang, golvend haar dat meestal in een paardenstaart zit, omdat ze te lui is er meer mee te doen.
    Lichaam Door het vele bewegen en stuntelen is Gazy's lichaam zeker mooi in figuur, maar er zitten wel overal, of tja, op veel plekken schaafwonden en blauwe plekken, voornamelijk haar knieën. Ze is redelijk dun met niet heel duidelijke rondingen, maar deze heeft ze wel. Ze beschrijft zichzelf het liefste als een "wortel", gezien haar schouders iets breder zijn dan haar heupen en haar benen best lang zijn, net als een wortel, als dat een persoon zou zijn dan. Ze vindt haar lichaam wel prima, iets te dun soms misschien, maar zou er verder niks aan willen veranderen.
    Kleding Sommige mensen zullen haar skatergirl noemen, anderen emo, weer anderen een alto, maar Gazy houdt het cool. Arrogant, maar goed. Ze draagt graag en veel leer, redelijk veel zwart en laarzen. Ze heeft vrijwel altijd hetzelfde zwarte jack aan, van jawel, leer, hoge veterlaarzen, en wat ze daarbij draagt is afhankelijk van waar ze zin in heeft. Soms een rokje, soms een kort broekje, maar erg lang is het meestal niet, al zal je een enkele keer wel een kapotte spijkerbroek zien langskomen.

    SKILLS
    ♰♰♰

    Fysiek Zullen we gewoon maar heel eerlijk zijn gezien Gazy dat niet zal zijn? Gazy kan niet extreem veel. Je kan al gemakkelijk op haar neerkijken en ondanks dat ze redelijk snel is, en wel wat trucjes als houdgreep kent, zal je niet snel van haar verliezen. Ze heeft snelle reflexen maar is dan ook weer een kluns, als ze geen wapens heeft en haar tegenstander geen trek lijkt te hebben in een gesprek, zal ze het waarschijnlijk op een loopje zetten en er proberen onderuit te komen. In een bokswedstrijd werkt bluffen namelijk niet zo goed.
    Wapens Nu voelt Gazy zich veilig met een wapen in haar handen, gezien het ook meteen meer lijkt of ze gevaarlijker is dan ze is, maar van de meeste wapens bakt ze nog steeds niks. Er is één wapen wat ze wel goed beheerst: Een katapult. Andere wapens waarmee je kan schieten zouden haar ook goed af gaan, gezien je niet heel veel kracht hoeft te hebben, maar dat heeft ze niet echt vaak binnen handbereik gehad. Waarschijnlijk maar goed ook, want Gazy is wel het type idioot dat er ongelooflijk domme dingen mee zou doen en zo haar eerstvolgende afspraak bij de politie vast inplant.
    Woorden Dit kan Gazy wel erg goed, discussies! Ze kan meestal heel slim discussiëren en de waarheid zo verdraaien dat het vaak nog geloofd wordt ook. Gezien ze zo'n goede actrice is, weet ze je er vaak iedere keer weer in te lokken en aan de woede ontkomen die ze eigenlijk wel verdient. Schijnheilig is niet het woord, liegen wel.
    Gedachten Ook dit kan Gazy nog wel, al zullen haar plannen nooit heel veel verder dan over een week gaan. Het liefste denkt ze niet na over gevolgen, en zal puur een idee hebben om dan uit te voeren, wat wel werkt, voor een paar dagen. Nu is ze hartstikke slim en kan anderen ook wel doorzien, als ze niet te druk met zelf niet ontdekt worden bezig is dan.

    EXTRA
    ♰♰♰

    Likes Vuur, auto's, rood, kattenkruid, zingen, gitaren, Michael Jackson, Panic! At the Disco, roleplayen, paardenbloemen, eyeliner, zwart, films, zichzelf, spellen, Danna, zure matten, suiker, enge films, rare mensen, bad guys, vrienden, gelijk krijgen, dansen, muziek, toneelspelen, haar vader, zomer, katten, slapen, eten, filosofie, sterk zijn, het circus, bubblegum
    Dislikes Sla, paars, meisjesachtige meisjes, honden, goede jongens, helden in films, de politie, verliezen, ongelijk krijgen, geen aandacht krijgen, onrechtvaardigheid als het voor haar niet uitkomt, onorigineel zijn, niet begrepen worden, stil zitten, kou, winter, haar zusjes, rekenen, school, stilte, aanstellers, schijnheilige personen, ongesteldheid, poppen, verveling, saaie verhalen, genegeerd worden
    Lievelingskleur Rood, oranje en soms ook geel. Gazy houdt van vurige kleuren.
    Lievelingsdier Katten, sowieso. Ze houdt van die beesten, en ze doen haar aan haarzelf denken.
    Aandoeningen Misschien kleine trekjes van ADHD, maar voor de rest heeft Gazy er geen.
    Angsten Faalangst, eenzaam zijn, onmacht, zwak zijn.
    Verslavingen Geen, of misschien in de problemen komen.
    Hobby's Als klooien en melig zijn hobby's waren, zouden dezen bovenaan staan. Verder houdt Gazy ontzettend veel van muziek en is ook redelijk goed in het maken, films kijken, dansen en schieten met haar katapult.
    Lievelingsboek Waarschijnlijk Blood of Eden, gezien ze Allie erg goed kan begrijpen en de verhaallijn gewoon erg spannend vindt.
    Geheim Gazy is zo'n sukkel geweest om een crimineel te helpen onderduiken en moet dus verbergen waar die zit. Al zal ze waarschijnlijk niet meteen weten dat het om dit geheim gaat.

    Dit is niet met al mijn personages zo, zeker degenen zonder faceclaim niet, maar ik schrijf wel veel van mijn personages op zodat ik weet wat ze kunnen en wat niet. Ik schrijf tenminste veertien karaktereigenschappen op en wil voor mezelf meer dan de haar en oogkleur weten van het uiterlijk, ik wil ook hun doel weten, en dat is voor mij dan het belangrijkste. Ik vind personages maken ook gewoon erg leuk, dus bij mij worden ze vaak nogal uitgebreid.


    obsessive rage

    Oke reactie hierboven, vet heftig! Misschien moet ik dat ook zo gaan aanpakken ;)

    Ik doe meestal wat eigenschappen voor mezelf opschijven, al weet ik vaak al hoe ik hem/haar op papier ga zetten. En zijn of haar geschiedenis schrijf ik uit voor mezelf. Verder gewoon uit de losse pols haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hm,als ik eerlijk ben heb ik meestal maar twee eigenschappen in mijn hoofd en als er iets gebeurt of iemand iets aan me vraagt waarover ik moet nadenken of iets, dan vraag ik me altijd af 'wat zal mijn personage nu doen/denken/zeggen?' en dan vormt zich vanzelf een compleet beeld van iemand in mijn hoofd. (:


    i wanna die with you once or twice.

    Ik... pruts meestal wat in elkaar, waarin ik de naam, leeftijd en vaardigheden het eerst opschrijf, dan het verleden en dan het innerlijk, zodat dat op de rest aansluit en ik niet al te veel meer hoef aan te passen.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Misschien kan ik hier nog handige tips tegen komen of later zelf tips geven dus stiekeme MT


    Physics is awesome

    Bedankt allemaal! @Inktzwart, daar heb ik zeker wat aan, super!


    oi, suzy

    Ik schrijf altijd de grote karakters helemaal uit , maar een naam die maar een enkele keer voorkomt daar schrijf ik alleen de benodigde details van op (Uiterlijk , betrekking tot hoofdpersoon enz.)


    Firm believer of all that is magic