Hoihoi. Ik heb even een vraagje, maar eerst even hoe het vanmiddag ging bij mij thuis:
Ik zit boven huiswerk te maken, maar ik snap wiskunde niet. Mijn ouders zijn boodschappen aan het doen, en het is rond 3 uur, dus ik ga naar beneden en neem een pauze. Mijn ouders komen thuis. Moeder:’jij was toch huiswerk aan het maken?! Wat doe je hier beneden?’ (Ik was toen al 2 uur bezig) ik:’ik snap wiskunde niet.’ Moeder:’kom maar mee naar boven, dan kijken we wel even.’ Ik:’ik hou eerst even een pauze.’ Moeder:’zonet zei je nog dat je beneden was omdat je het niet snapte!’ (Moeder was toen al boos en praatte al harder). Ik: ‘Maar ik mag toch wel even een pauze houden?’ ‘Wat wil je doen met die pauze dan?’ Ik: wat te drinken en wat kruidnoten pakken.’ Moeder:’nou doe maar dan.’ (Moeder zuchtte toen zo erg dat ik dacht dat ze flauw viel omdat ze geen lucht meer in haar lichaam had). Dus ik pak wat kruidnoten en water, en loop ermee naar boven, want ik ben pissig en heb geen zin meer om beneden te zijn. (Moeder was alweer naar boven gelopen om wat te pakken) ik kom boven aan. Moeder:’nee! Niet met eten naar boven.’ Ik:’maar normaal mag dat ook altijd.’ ‘NEE DAT MAG NIET.’ Ik draai me om en loop naar beneden. Moeder:’ben je gek geworden? Zie je wel hoe vol dat bakje zit?!?!’ Ik ben er helemaal klaar mee en loop huilend naar boven. Nu hangen er briefjes aan mijn deur waarop staat: “ga weg. Ik hoef jullie niet te zien”
Dit soort dingen gebeuren dus elke week. Ik ben er een beetje klaar mee dat mijn moeder om alles boos word, en dat mijn vader een beetje zit te kijken en niks zegt. Wat moet ik doen???
-