Ik zit er op dit moment eventjes doorheen en ik wil mijn gevoelens ergens kwijt. Ik vraag me af of iemand eventueel ervaring heeft met dit en me eventueel advies zou kunnen geven om hoe ik hiermee om kan gaan.
Er is al jaren iets meer tussen mij en een bepaald persoon maar op een gegeven punt is dat dus gesneuveld vanwege zijn gedrag die begon te veranderen. Hij is zwaar depressief geworden en er viel gewoon geen huis meer met hem te houden. Ik verbrak het contact uit zelfrespect en hij met zijn kort lontje van de laatste tijd en al zijn frustraties, hij heeft het gewoon bij iedereen verkloot. Ik voel nog steeds heel veel genegenheid voor hem en ben ook nog steeds op hem verliefd maar ik kon er gewoon echt niet meer tegen. Hij heeft een paar keer geprobeerd me te bereiken maar ik ben op geen enkel chatbericht meer ingegaan. Tot zo'n maand geleden. We begonnen wat heen en weer te sturen en het begon luchtig en normaal. Hij heeft nu intussen dus een nieuwe vriendin dus ik vroeg me af wat in hemelsnaam hij toch nog de hele tijd van me moest dus ik vroeg hem naar het meisje. Waarop hij ineens enorm zwaarmoedig antwoordde uit het niets: 'Ik heb helemaal geen meisje hier, Marie. Ik heb echt helemaal niemand.' (Zijn vriendin behandelt hem onmenselijk is zo allemaal uitgekomen en hij zegt dat het alleen om haar uiterlijk draait en hij niet op haar verliefd is want dat is hij al/nog op mij en het is om mij te kunnen vergeten zegt hij. Nog zoiets wat je naar mijn mening niet doet tegenover haar of ze nu een ultragemeen mens is of niet, maar goed.) Hij is mij in vertrouwen beginnen nemen over zijn gevoelens en hij voelt dat hij gewoon niet thuishoort op aarde. Hij is het vertrouwen in zichzelf volledig kwijtgeraakt en hij zegt mij dat ik alles heb wat hij nog heeft en dat als ik geen liefde meer voor hem voel, hij zichzelf evengoed kan gaan vermoorden. Ik ben met andere woorden de enige persoon die hij met dit soort gevoelens in vertrouwen heeft genomen, maar ik voel nu zoveel balast op mijn schouders liggen. Dat komt omdat hij zich op sommige momenten nog steeds rot tegen hem gedrag en elke keer ik voor mezelf opkom wordt hij verdrietig en nog vijandiger omdat ik zogezegd niet om hem zou geven. Ik word soms horendol van zijn manier van doen. Hij is gewoon echt niet te pruimen en ik verlies erg vaak mijn geduld met hem. Ik loop op de toppen van mijn tenen op dagen ik teveel tegen hem gesproken heb, ik heb het contact lange tijd verborken voor een reden, maar ik kan hem onmogelijk alleen laten want dan doet hij zichzelf wat aan. Ik doe mijn best om te luisteren en er voor hem te zijn maar hij is in één woord: lastig. Het is gewoon voor mij zo ontzettend zwaar emotioneel om steun te bieden aan met iemand die met zo'n gedachten en gevoelens rondloopt. Het vergt emotioneel gewoon erg veel en op sommige ogenblikken en ik ben de enige die hij vertrouwt. Ik zit er echt even door op dit moment. Ik vroeg me daarom af of iemand ervaring heeft met dit of tips heeft hoe ik zo goed mogelijk kan omgaan met al de last die op mijn schouders drukt.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.