• met dit artikel in de krant. Voor zij die het niet helemaal willen lezen: een kunstenaar heeft een fake aanvraag tot bouw van een moskee geplaatst in een zeer blank dorpje in Vlaanderen en de gemeenteraad wordt sindsdien bestookt met mensen die zich zorgen maken (het soort mensen dat zichzelf een zeer redelijk persoon vindt als het op integratie en immigratie aankomt tot ze er zelf mogelijks mee geconfronteerd worden, want how, all hell breaks loose als je twee mensen met een hoofddoek ziet lopen op die straten).

    En, waar is dat, Leah? In Michelbeke, deelgemeente van Brakel, waar ik sinds jaar en dag woon. Ha, zo zie je maar weer, dit soort gemeenten gaan uit van de visie: "wereldoorlog twee is voorbij, de toekomst wenkt". Ik vind het fantastisch. Man. Echt een hemels project van die kunstenaar. Slaat ook de nagel op de kop in zijn beschrijvingen.

    “Het is gefundenes fressen in zo’n witte, afgeschermde en goed functionerende buurt van de ‘gemiddelde’ Vlaming.”

    “Die dingen gebeuren, daar heb ik geen vat op”, zegt Copers. “Al had het ook geen zin om deze installatie te plaatsen in een gekleurde buurt, waar veel culturen samenleven. De mensen die er commentaar op hebben, kijken nu vooral naar het letterlijke. Maar hoe het kunstwerk werkt, weet men doodgewoon niet.”

    Neen, want daar is de gemiddelde Brakelaar te imbeciel voor. :')

    En dan de reactie van ons (waarnemend) burgemeester.
    “Ik vermoed dat de kunstenaar bewust de bedoeling had om de mensen te choqueren en dat hij de kunstroute met zijn installatie extra wou promoten.”

    Reactie kunstenaar:
    De kunstenaar beschouwt zijn werk niet als een aanklacht, wel als een wake up call voor de inwoners. Zijn werk toont aan dat de wereld groter is dan de witte wijk Hovendaal.


    Ik vind het fantastisch. Eindelijk doet iemand iets in dit zielig dorpje en maatschappelijk gezien gaat de gemiddelde Brakelaar misschien eens beseffen dat het voor een mening omtrent dit soort zaken toch wel eens verder mag kijken dan zijn of haar neus lang is, want zelfs al staar je in de verste verte zie je hier niets anders dan koeien en weides en mensen die werk in Brussel hebben door de heer De Croo sr., laat staan een moskee. Nu ja, vind ik. :')

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 18:28 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    😂😂😂
    Dat is pas een meesterwerk. Ik vind het ook echt een goede actie van die man. Dat is ook wat kunst mede inhoudt: een wake-up call en de emoties/gevoelens die het oproept.

    Aside from that, ergens in de eerste alinea had je 'all hell brakes loose', maar brakes hoort breaks te zijn. Brakes (remmen) zijn weer wat anders haha.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Baepsae schreef:
    😂😂😂
    Dat is pas een meesterwerk. Ik vind het ook echt een goede actie van die man. Dat is ook wat kunst mede inhoudt: een wake-up call en de emoties/gevoelens die het oproept.

    Aside from that, ergens in de eerste alinea had je 'all hell brakes loose', maar brakes hoort breaks te zijn. Brakes (remmen) zijn weer wat anders haha.


    oh, god, sneltypfout, mijn excuses, ik pas het aan! Logisch nu je 't zegt, m'n hoofd doet weer raar, haha. Bedankt om het te zeggen.
    Ik vind het ook echt een fantastische actie, haha. Echt formidabel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het eerste wat ik dacht toen ik het topic zag:
    Wat is kriek (':

    Ik ken het woord wel, maar niet in deze context. (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    Het eerste wat ik dacht toen ik het topic zag:
    Wat is kriek (':

    Ik ken het woord wel, maar niet in deze context. (':


    Een kriek is een kers (of iets wat erop lijkt). Zich een kriek lachen is volgens mij een normaal Nederlands spreekwoord? Tenzij het uitgesproken Vlaams is, natuurlijk, dat weet ik niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thoros schreef:
    (...)

    Een kriek is een kers (of iets wat erop lijkt). Zich een kriek lachen is volgens mij een normaal Nederlands spreekwoord? Tenzij het uitgesproken Vlaams is, natuurlijk, dat weet ik niet.


    Ik ken het niet, maar misschien zou het kunnen hoor. Ik had er echter gewoon nog nooit van gehoord ^^
    Ik zeg meestal: "Ik heb me een deuk gelachen." Of "in een deuk gelegen van het lachen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Update: het is gestolen. Lol.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waaat. Dat is echt heel onbeschoft / asociaal.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Baepsae schreef:
    Waaat. Dat is echt heel onbeschoft / asociaal.


    Ja, inderdaad. :') Wellicht zo'n oude meet bovenin die wijk die toevallig uitzicht heeft op het bord en in zichzelf zit te morren over "in onzen tijd eh". :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thoros schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad. :') Wellicht zo'n oude meet bovenin die wijk die toevallig uitzicht heeft op het bord en in zichzelf zit te morren over "in onzen tijd eh". :')

    Dat is alsnog bs. Alsof het in die "vroegere tijd" beter was. Misschien dat het meer te rechtvaardigen was om islamitische people etc the shamen, maar dit is echt bs.
    Dan zeggen ze dat je respect voor ouderen moet hebben (het is nog niet vast wie het heeft gestolen, maartoch), maar dan moeten ze dat ook verdienen. Je geeft respect en krijgt het terug, dat is hoe het werkt (bij mij iniedergeval).

    [ bericht aangepast op 29 aug 2017 - 16:47 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.