Hallo hallo,
Ik begin over 2 weken aan mijn 3e jaar op de HBO-V.
Door onhandig gedoe met de studie die ik eigenlijk wilde doen, zit ik op Rotterdam op school. Amsterdam is echter veel dichterbij waar ik vandaan kom.
Ik woon dan nu ook in Rotterdam. De stad vind ik heerlijk, maar ik voel me toch soms nogal best alleen. Ik merk dan nu ook dat wanneer mijn schooljaar er weer aankomt, ik er tegenop zie dat ik dan weer 'alleen daar' zit. Ik heb wel wat vrienden van school, maar die wonen ook niet in Rotterdam zelf en die hebben natuurlijk gewoon hun 'hoofd vrienden'. Beetje gekke benaming. Ik bespaar jullie het hele verhaal :'D
Net kwam het idee naar boven dat het misschien verstandiger zou zijn om mijn 4e jaar dan in Amsterdam te gaan doen. Dit heeft nogal wat haken en ogen omdat ik op mezelf woon. Appartementje wat mijn vader heeft gekocht, waardoor ik me sowieso bezwaard zal voelen om dit voor te stellen bij hem.
Ik had er eerst niet veel last van, maar het wordt steeds meer. Nou is het eerste probleem natuurlijk school.
Ik zou me best goed kunnen voorstellen dat je niet van hogeschool kan veranderen omdat opleidingen op elke instelling net even anders zijn. Je krijgt net andere vakken en stof, maar de competenties zijn gewoon hetzelfde (lijkt me?). Al helemaal als het om mijn laatste jaar zou gaan, waar je vooral scriptie schrijft en stage loopt.
Heeft iemand hier ervaring mee of iets over gehoord oid?
Ik zou niet weten of het dan nog doorgezet kan/zal worden, maar dan weet ik iig of er een begin kan zijn.
[ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 23:04 ]
"Do you believe monsters are born or made?"