Square schreef:
Ik heb niets tegen clichés, maar ik heb ook niet per se heel veel met vampiers. Voor mij hangt het er echt gewoon van af of je er iets mee weet te doen wat mijn aandacht trekt omdat het interessant of origineel klinkt. Een liefdesverhaal over een mens en een vampier zou ik waarschijnlijk niet zo snel meer een kans geven, maar een verhaal over een vampier die het zijn levensmissie heeft gemaakt om kittens van weerwolven te redden misschien wel.
Hahaha, ik denk dat als iemand een verhaal schrijft over een kitten reddende vampier, ik het ook wel zou willen lezen. ^^
@ iedereen
Ik kan dus eigenlijk wel concluderen dat ze gewoon te lieflijk zijn geworden de afgelopen paar jaren. En daar ben ik het zelf ook mee eens. Ik kom ook veel verhalen tegen op wattpad waarbij de vampier eerst bruut is, en vervolgens een 180 graden draai maakt in zijn persoonlijkheid en opeens een liefkozend vleermuisje is. Dat ben ik persoonlijk ook wel zat (al verschillen smaken - en ga ik je echt niet beoordelen als jij lieve, schattige vampiers wel leuk vindt haha).
The vampire diaries is een serie die ik nog volg. En hoewel deze bloed drinken en moorden, zijn ze eigenlijk niet "slecht" genoeg. Als ik een goed voorbeeld moet pakken dan is dat Lestat (voor de mensen die niet weten wie dat is; zie de gif in het topic hehe). Sowieso houd ik er wel van als ze een mysterieusheid met zich meedragen. Daar staan ze toch al wel om bekend. Vaak ontbreekt dat in series/films/boeken tegenwoordig...
Ik heb zelf een vampierverhaal geschreven en daarin zit geen romantiek tot dusver. Ook heb ik geprobeerd mijn vampiers op een ietwat mysterieuzere manier neer te zetten. En wat meer duister. Maar als ik mijn verhaal ga herschrijven denk ik dat ik daarin nog een stapje verder wil gaan. Van mij part mag er best wat romantiek inzitten, zolang dat maar tussen twee mensen is en niet met een vampier en mens - want dat is toch al gauw meer erotisch dan romantisch.
Oh oh, als mensen dit een leuk onderwerp vinden om over te discussiëren; hoe denken jullie over vampiers en seks?
De vampiers in mijn boek kunnen geen seks hebben (net zoals de vampiers van Anne Rice), omdat hun bloed niet meer door hun lichaam stroomt. Dus als ze iets erotisch willen doen, dan is dat in een soort bloed-frenzy, waarbij ze elkaar bijten (zoenen en strelen bladieblabla, dat soort zaken kunnen natuurlijk nog wel).