Hallo hallo lieve mensjes en dankjewel voor jullie klik op dit bescheiden berichtje!
Ik ben bezig met een historische roman te schrijven die ik heeeel erg lang wil schrijven. Ik heb echter een conflict tussen mijn setting en een hoofdpersonage en het is nogal complex en moeilijk uit te leggen maar ik ga mijn best doen.
Mijn setting is 19e eeuws Europa en de love-interest van mijn hoofdpersonage is een keizer/koning, weetjewel een hoge vent in de adel.
Het ding is dat ik mijn setting en de wereld van mijn verhaal zo realistisch mogelijk wil houden, maar het personage is zelfverzonnen. Het personage is lichtjes gebaseerd op de Oostenrijkse habsburgers en keizer Frans-Josef. Wat bij mij nu wringt is ofdat ik nu een onbestaand land moet uitvinden, wat schade berokkend aan het realistische aspect van het verhaal? Of zou ik toch mijn personage aanpassen aan een echt bestaande historische figuur? Dat laatste zie ik niet echt zitten sinds dat ik al emotioneel gehecht ben aan mijn personage maar om mijn verhaal beter te maken zou ik wel de opoffering durven doen.
Hopelijk kunnen jullie eraan uit en alvast heel erg bedankt!
groetjes