Page394 schreef:
Taboe's zijn er om doorbroken te worden, dus ik vind ook dat hoofddoeken gewoon geaccepteerd moeten worden. We leven immers anno 2017 en wat we zien gebeuren, is dat mensen te weinig accepteren als het gaat om andere religies dan die van henzelf. Wederzijds respect is ver te zoeken. Er is echter wel een grens, vind ik. Ik ben tegen boerka's, want dat vind ik er wel erg onderdrukkend uitzien. Persoonlijk voel ik me ook niet zo veilig als ik iemand in een boerka over straat zie lopen. Ik weet niet wat erachter schuilt, namelijk. Dit heb ik overigens ook met mensen die op andere manieren grote delen van hun gezicht of ogen bedekken, dus niet alleen bij mensen met boerka's.
Waar het mij meer om gaat, is het nut van hoofddoekjes. Ik heb ooit begrepen dat ze worden gedragen om niet verleidelijk over te komen tegenover mannen. Desondanks zie ik ontzettend veel meisjes een hoofddoekje dragen, maar dan wel drie lagen make-up op smeren. Is dat nut van het hoofddoekje dan niet weg? Of vergis ik me nu?
Een paar jaar geleden zat ik met een moslima in de klas. We hadden het weleens over de verschillen in culturen en zo en toen heb ik dit haar ook gevraagd. Toen vertelde ze me dat het daar helemaal niet om ging, althans niet voor haarzelf. In haar ogen zijn haren het allermooiste aan een vrouw. En daarom verbergt ze het, omdat maar een beperkt aantal mannen het waard zijn om de vrouw dus op haar mooist te zien, met haar haren los. Dat ze ondertussen dus wel make-up, merkkleding en hakken en zo draagt maakt niet uit, want het allermooiste, de kers op de taart zeg maar, dát blijft nog even verborgen.
Of zo was het voor haar, dan.
[ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 14:48 ]
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen