Ten eerste wil ik even zeggen, dat dit niet het geval is, en de situatie is ontmanteld. Maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Achtergrond: -Ik werk in een rederij met dagtochten, waarop we op de boot dranken en eten serveren. Het drukteniveau kan hier af en toe flink stijgen, zeker omdat het een touristenatractie is. Om te gaan werken moet ik ongeveer een maand van te voren doorgeven wanneer ik wel en niet kan over een bepaalde termijn. De woensdag voor de week wordt het werkbriefje de deur uit gedaan met wanneer je moet werken.
-Mijn zusje is geslaagd, maar wilde geen examenfeest geven, dus hebben mijn ouders besloten toen een of ander feest te houden waarbij gewoon familie koffie en vlaai komt nuttigen. Overigens, tot vanmiddag ergens was het nog niet eens zeker of de rest van de familie kon.
Situatie: Afgelopen donderdag heb ik mijn werkbriefje gekregen. Ik moet dinsdag en donderdag t/m zondag werken. Pas in het weekend geven mijn ouders aan "ah, we gaan 8 juli iets doen voor je zusje, houd dat vrij". Toen wist ik echter al dat ik moest werken. Maar in het weekend is het vaak druk, en het is nu Rieu-weekend, dus nog extra druk. Ik ben naar het kantoor geweest, en gezegd van "als jullie genoeg personeel hebben, mag ik dan vrij hebben? Zo niet, ga ik werken." Gelukkig hadden ze nog personeel over, en dus kon ik wel vrij krijgen. Maar ik heb nu al twee kanten gehoord.
Mijn collega's zijn van de ene kant dat mijn ouders het veel te laat hadden geregeld, en dat als er een personeelstekort was, dat ik dan mijn volle recht had te gaan werken. Ik bedoel, ik stond al ingepland en ik zou mijn collega's in de steek laten.
Mijn familie van de andere kant, vond dat het wel het examenfeest van mijn zusje was, en dat ik zoiets onmogelijk kon missen. Die collega's zouden zich wel redden.
Wat vinden jullie? Hebben mijn collega's gelijk, of mijn familie?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt