• Ten eerste wil ik even zeggen, dat dit niet het geval is, en de situatie is ontmanteld. Maar het heeft me wel aan het denken gezet.

    Achtergrond: -Ik werk in een rederij met dagtochten, waarop we op de boot dranken en eten serveren. Het drukteniveau kan hier af en toe flink stijgen, zeker omdat het een touristenatractie is. Om te gaan werken moet ik ongeveer een maand van te voren doorgeven wanneer ik wel en niet kan over een bepaalde termijn. De woensdag voor de week wordt het werkbriefje de deur uit gedaan met wanneer je moet werken.
    -Mijn zusje is geslaagd, maar wilde geen examenfeest geven, dus hebben mijn ouders besloten toen een of ander feest te houden waarbij gewoon familie koffie en vlaai komt nuttigen. Overigens, tot vanmiddag ergens was het nog niet eens zeker of de rest van de familie kon.

    Situatie: Afgelopen donderdag heb ik mijn werkbriefje gekregen. Ik moet dinsdag en donderdag t/m zondag werken. Pas in het weekend geven mijn ouders aan "ah, we gaan 8 juli iets doen voor je zusje, houd dat vrij". Toen wist ik echter al dat ik moest werken. Maar in het weekend is het vaak druk, en het is nu Rieu-weekend, dus nog extra druk. Ik ben naar het kantoor geweest, en gezegd van "als jullie genoeg personeel hebben, mag ik dan vrij hebben? Zo niet, ga ik werken." Gelukkig hadden ze nog personeel over, en dus kon ik wel vrij krijgen. Maar ik heb nu al twee kanten gehoord.
    Mijn collega's zijn van de ene kant dat mijn ouders het veel te laat hadden geregeld, en dat als er een personeelstekort was, dat ik dan mijn volle recht had te gaan werken. Ik bedoel, ik stond al ingepland en ik zou mijn collega's in de steek laten.
    Mijn familie van de andere kant, vond dat het wel het examenfeest van mijn zusje was, en dat ik zoiets onmogelijk kon missen. Die collega's zouden zich wel redden.

    Wat vinden jullie? Hebben mijn collega's gelijk, of mijn familie?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik zou meer naar je collega's toe geneigd zijn. Als je ouders weten hoe het met je werk geregeld is, kunnen ze daar op zich wel rekening mee houden door het op tijd door te geven denk ik, maar aan de andere kant.. een examenfeest is ook maar een keer natuurlijk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Collega's. I mean. Je ouders weten toch ook wel dat je geruime tijd van tevoren vrij moet vragen als je vrij wilt hebben? Ik vind niet dat je familie er raar over moet doen als je geen vrij kunt krijgen nu op dit late tijdstip. :/


    Smile. You're beautiful. <3

    Standal schreef:
    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.

    Standal schreef:
    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik ben van mening dat je collega's gelijk hebben en zal je vertellen waarom =)
    Je geeft zelf aan welke afspraken er zijn omtrent wel en niet kunnen werken, ik neem even aan dat jou ouders hiervan op de hoogte zijn met de werking hiervan dus ik vind dat als zij willen dat jij er bent (wat ik overigens zou begrijpen want het is je zusje die slaagt )moeten zij dat optijd door geven aan jou. Al is het 'hey je zusje is geslaagd, we weten niet of we wat willen gaan doen maar kun je die dag toch vrij houden voor het geval dat' .

    Het is fijn dat het is opgelost maar ik vind dat je ouders daarin beter hadden kunnen vooruit kijken.

    bij mijn werk is het een beetje hetzelfde, zolang ik niets doorgeef mag mijn baas mij 5 dagen in de week in plannen, wij krijgen op donderdag een planning van de week daarvoor (wat gelukkig gaat veranderen). Als zij dan iets plannen kan ik ook met collega's proberen om te ruilen maar als dat niet lukt heb ik dikke pech.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ga lekker origineel doen en je ouders gelijk geven. Ja, je collega's hebben gelijk, maar niemand kan een maand van te voren alle belangrijke dingen plannen. Dus daar moeten ze maar flexibel in zijn. Familie is belangrijker als werk.


    Geen van beide? Ik ben het oneens met je collega's met het punt dat je ouders het te laat hebben geregeld, want het is het feestje van je zusje. Het klinkt misschien wat lomp, maar dan begrijp ik wel dat jouw werkschema en een maand van te voren de datum vastpinnen, op dat moment niet op het prioriteitenlijstje staat. Als je zusje dan kan en de meeste familie ook, lijkt het mij alleen maar logisch dat ze het dan doen. Aan de andere kant vind ik het ook weer onzin van je ouders om te verwachten dat je dan maar al je eerdere afspraken moet laten vallen, zeker met zoiets bindends als werk. Dit is geen theedate met je BFF die je wel even kan verplaatsen, je hebt daar een contract. Jammer dan.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Geen van beide? Ik ben het oneens met je collega's met het punt dat je ouders het te laat hebben geregeld, want het is het feestje van je zusje. Het klinkt misschien wat lomp, maar dan begrijp ik wel dat jouw werkschema en een maand van te voren de datum vastpinnen, op dat moment niet op het prioriteitenlijstje staat. Als je zusje dan kan en de meeste familie ook, lijkt het mij alleen maar logisch dat ze het dan doen. Aan de andere kant vind ik het ook weer onzin van je ouders om te verwachten dat je dan maar al je eerdere afspraken moet laten vallen, zeker met zoiets bindends als werk. Dit is geen theedate met je BFF die je wel even kan verplaatsen, je hebt daar een contract. Jammer dan.


    Dit. Maar ik zie ook niet helemaal waarom er iets gewonnen wordt door een foute partij aan te wijzen. Het is toch opgelost?


    Tijd voor koffie.

    Standal schreef:
    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.


    Ik vind het ook wat raar dat je ouders niet overleggen met jou of jij ook kunt...

    Als wij een verjaardag gaan vieren, wordt er namelijk rekening gehouden met alle "agenda's" thuis. Als ik mijn werk al zou hebben aangegeven en het rooster al hebben teruggekregen, dan zou die datum niet eens een optie zijn.

    Als er geen andere dag mogelijk is, zou ik bij mijn collega's kunnen polsen of er iemand met mij zou willen en kunnen ruilen, maar als dat niet het geval is, zou ik echt niet zomaar niet komen opdagen. Het is je werk en je hoort afspraken na te komen....?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben er, heel cru gezegd, simpel in: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.


    26 - 02 - '16

    Standal schreef:
    Ik vind dat je collega's gelijk hebben.



    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    M0NA schreef:
    (...)

    Ik vind het ook wat raar dat je ouders niet overleggen met jou of jij ook kunt...

    Als wij een verjaardag gaan vieren, wordt er namelijk rekening gehouden met alle "agenda's" thuis. Als ik mijn werk al zou hebben aangegeven en het rooster al hebben teruggekregen, dan zou die datum niet eens een optie zijn.

    Als er geen andere dag mogelijk is, zou ik bij mijn collega's kunnen polsen of er iemand met mij zou willen en kunnen ruilen, maar als dat niet het geval is, zou ik echt niet zomaar niet komen opdagen. Het is je werk en je hoort afspraken na te komen....?

    Dit vind ik ook. Ik neig ook meer naar je collega's.


    Ik wil een tuin vol egels

    Natuurlijk hebben je collega's gelijk, is toch gewoon 1+1 = 2? :
    Achja, familie he.....zeer herkenbaar.-.


    You were born original, don't die as a copy.