WANT WE HEBBEN TIJDENS DE EXAMENS AARDRIJKSKUNDE (twee uur en het is écht veel) EN NEDERLANDS (vier uur, ook niet bitterweinig) OP ÉÉN DAG
Laat me uitleggen. Enkele weken geleden krijgen we ons examenrooster. Super. (Maar niet heus.) WE HEBBEN FYSICA BIOLOGIE EN GESCHIEDENIS OP EEN WEEK TIJD EN DAN NOG EENS EEN DAG MET TWEE VAKKEN DIEZELFDE WEEK.
Dus, zoals je wel kan raden, is dat doodgaan.
Nu, dinsdag vertelde onze leerkracht Nederlands ons dat als we een oplossing wilden, we naar de directie moesten gaan en gaan zeggen dat het niet ging op die manier. Er zou wel voor een oplossing gezorgd worden - hij en de directie hadden het er immers al over gehad en ze hadden afgesproken dat ze zouden wachten tot een leerling het kwam vragen. Als we het wilden, zou het wel gebeuren.
Je weet wel waar ik naartoe ga met dit verhaal. Vandaag krijgen we een mail, waarvan je hieronder het belangrijkste fragment kunt vinden:
Enkelen onder jullie zijn mij dinsdag komen vragen of het schriftelijk proefwerk Nederlands verplaatst zou kunnen worden omdat dit proefwerk samenvalt met aardrijkskunde.
Ik heb dit met dhr. (hier naam leerkracht) besproken en we hebben samen beslist dat we het schriftelijk proefwerk Nederlands niet verplaatsen.
De leerstof voor het schriftelijk proefwerk Nederlands is beperkt tot taalbeschouwing. Aardrijkskunde is voor sommigen een 1-uursvak, voor anderen een 2-uursvak. Jullie moeten in staat zijn, in het licht van jullie verdere studies, de leerstof van beide vakken te verwerken.
IK BEN BOOS OKÉ
IK ZIT NOG NIET AAN DE UNIEF JE "VOLGEND JAAR" -ARGUMENT TREKT OP DE ZAK WANT DAT ZEGGEN ZE AL VAN HET VIERDE LEERJAAR ROT TOCH LEKKER OP JOH
ugh echt
sorry
frustraties
[ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 22:49 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried