Ik voel me de laatste tijd echt slecht over mezelf als persoon. Ik ben gewoon niet blij met wat ik doe en hoe ik reageer op dingen, maar ondertussen weet ik niet wat ik er aan kan doen. Maar kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Of zeggen wat ik moet doen? Want ik weet het echt niet meer.
Goed, nu ik een lekkere kop thee (Chai groene thee voor de geïnteresseerden) heb gemaakt, kan ik mijn verhaal van wal steken. Een tijdje geleden (ca. een paar maanden) is bij mij autisme vastgesteld. Mijn psychologe dacht dat, ik ben er onderzoek naar gaan doen en vond dat bij mij passen, en de psychiater waarmee ik gesproken heb die zei dat dat ook wel zou passen. Sindsdien valt mij dat echt heel erg hard op bij alles wat ik doe, en bij alles wat ik voel.
En ik ben ook een tijd terug begonnen met voor de grap half kwaad reageren op dingen, als een grapje dus. Maar het werd niet als grapje opgevat denk ik, en nu ben ik bang dat iedereen dan denk dat ik kwaad ben of chagrijnig op die persoon. Maar ik kan niet meer stoppen. Dus nu reageer ik vooral thuis heel erg bits op dingen, terwijl ik niet echt kwaad ben. En dan voel ik mij zo gemeen, want dan kom ik ondankbaar over, en echt waar, ik ben echt blij met wat mijn ouders voor mij doen en dat ze er voor mij zijn. En dat doet mij zo rot voelen, maar ondertussen weet ik niet hoe ik anders zou kunnen doen of zijn. En dan voel ik het hele weekend spanning en dan voel ik mij rot dat de tijd die ik dan thuis ben het dan niet leuk is. Weet ik veel. En nu vandaag ook weer. We hadden bladspinazie gekocht, wat we normaal nooit hadden. En ik ben daar niet bekend mee, dus ik reageerde "ieuw" toen ik wist dat het er lag. (Natuurlijke reactie tegen dingen die ik niet ken.) Mijn ouders wilden dat voor vandaag doen, maar omdat ik dat zei, gingen ze andere groenten pakken. Ik wilde niet lastig doen, want daardoor voel ik me weer rot, omdat ik dan weer voel alsof ik anders ben, en dat wil ik nu echt niet voelen, met die recente gedachte van autisme. Dus, mijn ouders gingen toch spinazie maken, maar dan niet normaal, maar met sausje. Daar herhaalde zich hetzelfde weer: zei wilden iets met citroen maken, dat wilde ik niet graag want houd het dan natuur, zei zouden voor mij iets apart maken, maar daar voelde ik mij rot om wegens dat niet normaal voelen etc etc. Uiteindelijk hebben ze gewoon die citroenspinazie gemaakt.
Ondertussen voelde ik mentaal allemaal al niet goed, en ben ik naar boven gegaan. Toen begon ik ineens mijn oma te missen en heb ik om dat alles maar even zitten huilen. Heeft dat geholpen? Hahahaha, ben je gek. Natuurlijk niet. :') Tijdens het eten voelde ik me echt slecht en heb ik oogcontact enzo vermeden. Mijn vader probeert dan af en toe toch tegen mij te praten, en tegen het einde van het diner had mijn moeder zoiets van "kom op". En ik kon ieder moment in huilen uitbarsten en daar had ik totaal geen zin in. Enfin. Uiteindelijk ben ik na het eten nog even boven gaan zitten, maar heb ik me toch rustig weten te krijgen.
Maar ik heb er echt genoeg van. Ik zeg en doe dingen, die ik niet wil en dan voel ik mij er slecht over. En ik heb geen idee dat ik dat niet wil op het moment dat ik het zeg, dus ik kan er ook niet van te voren over nadenken. Ik zeg dingen die anderen raar vinden, waarvan ik dat niet vind, maar omdat ik niet van nature sociale vaardigheden heb, weet ik dus niet dat dat raar is, maar als de ander dat raar vindt, voel ik mij wel super slecht, want dan komt dat gevoel van "anders zijn" weer naar boven. En daarnaast heb ik het gevoel dat ik meer autistisch ben geworden sinds ik weet dat ASS heb, omdat "ik ben autisch en zo hoor ik mij te gedragen" of "het is normaal dat ik dit doe", waar ik eerst mezelf eroverheen zou zetten. Dus ja, er is heel wat aan de hand momenteel, waardoor ik niet echt blij ben met mezelf. En dat zorgt er dan weer voor dat ik in periodes van zelf-walging kom, en daar walg ik dan weer van, want dat is natuurlijk niet prettig om van jezelf te walgen, etc etc. Anyway, help alsjeblieft?
Oh ja, en bedankt om dit te lezen. Het is fijn te weten dat ik op Q terecht kan met mijn problemen.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt