Hoi allerliefste mensen op Q!
Ik zit echt nu in een rotweek. Als je geen drama wilt horen, kijk dan even onderaan dit topic.
Ik krijg altijd de leiding over groepsprojecten, waar er nu ook drie van zijn. Iedereen geeft mij gewoon de leiding en denkt: zij lost het op, want ze heeft de leiding. Mensen: ik kan niet alles voor jullie gaan doen omdat ik nou eenmaal de leiding heb. Ugh. Er is iemand die heeeeel erg op me leunt en dat vind ik verschrikkelijk, want ze kan echt niets meer zonder me doen. Ik haat dat. Voorderest zijn er echt stresstoetsen op dit moment, heb ik totaal geen concentratie om iets relaxend te doen (lezen, tekenen), ben ik niet meer blij met wat ik presteer (muziek, bepaalde vakken op school). Ik weet het allemaal niet meer. Voor de dames onder ons: het voelt alsof je ongesteld wordt van een hele irritante menstruatie. Dit kan bij mij niet het geval zijn, want ik ben dat deze maand al geweest en bij mij heb ik eigenlijk nooit echt heftige voorgevoelens/pijn gehad. Ik ben echt niet blij. Er is eigenlijk maar één iemand met wie ik goed kan praten en die me begrijpt, maar mijn vrienden zijn er ook bij en daarbij ga ik het niet over mn struggles vertellen, want mn andere vrienden zijn ook een deel daarvan.
Zouden jullie mij kunnen vertellen waarom ik wél blij moet zijn met mezelf? Ik zie het echt niet zitten deze week. Niet dat ik mezelf iets aan ga doen ofzo, helemaal niet. Maar ik zit al zolang met een rotgevoel dat het nu wel weer weg mag.
Liefs,
Mare
Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.