• Hooi, ik zit een beetje met een dilemma. Dus, op maandagmiddag/avond heb ik van half vijf tot zeven uur college (van Dynamische Biochemie, moest je dat willen weten). Echter, voor dat college heb ik van half elf tot één uur en van twee tot vier practica. Na die twee practica ben ik al zover op dat ik echt geen zin meer heb om naar dat college te gaan. Bovendien krijg ik bijna niets mee in colleges of ik moet hard mijn best doen, en dat kost héél veel energie (wat ik dan dus niet meer heb).
    Ik had daarom besloten om niet meer naar de colleges te gaan en alles zelf te doen uit het boek, wat op zich heel goed te doen is. Maar nu had ik aan een vriend van mij gevraagd of dat wel zo goed is. Die vriend die doet een jaar hoger als mij, en heeft dat vak vorig jaar dus al gehad. Hij is super slim, maar studeert daar ook echt keihard voor. Hij doet zal ik maar zeggen 150% zijn best ipv de normale 100%. Maar ik had dat dus aan hem gevraagd en hij zei: "Ik vond het zelf zeer leerrijk om naar de lessen te gaan, omdat hij in de lessen steeds de focus legt. Zeker met een examenrooster zoals je het gekregen hebt, zou ik dat zeker doen."
    Nu zit ik dus echt in een dilemma. Van de ene kant ga ik te moe zijn om naar die les te gaan en kan ik het prima uit het boek naar mijn mening (maar ik heb nog geen examen daarin afgelegd, dus wie zal het weten). Maar van de andere kant voelde ik mij sowieso toch wel een beetje schuldig om niet te gaan, omdat het niet typisch mij is, en ook neem ik de mening van die vriend in hoge achting, omdat hij toch wel serieus is over dit soort dingen.
    Ik zat er over de denken om het de week na Pasen nog een keer te proberen. (Vanaf nu tot en met Pasen heb ik vakantie. Dus dat is nog een hele tijd vooruit, haha.) Maar ik wilde ook graag weten wat jullie erover dachten, of wat jullie zouden doen in mijn plaats. Bedankt. (:

[ bericht aangepast op 2 april 2017 - 23:07 ]

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ik zou gaan, gezien je dan meer zekerheid hebt over wat nu eigenlijk het belangrijkste is én dat je het allemaal al eens gehoord gaat hebben, maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik na twee blokken practica nog de fut zou hebben naar de les te gaan, haha.
    Ik hoop dat je eruit raakt! c:

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Misschien is het wel handig om te gaan, ik ben alleen niet zo thuis in colleges enzo. Maar als er bij mij op school colleges aangeboden worden, ga ik wel altijd, ook al heb ik er helemaal niets aan... Dus misschien ben ik ook niet zo'n goed persoon om advies te geven haha

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik zou wel gewoon gaan.

Vorige periode had ik op maandag mijn eerste les om 09:00 en eindigde mijn laatste les on 22:00 en ik ben elke maandag gegaan.
    Ik zorge altijd dat ik genoeg eten bij had (bv noedels ofzo, dat kan prima in een halfuur) .
    Je kan nu 1 keee gaan en dan kijken of je het de moeite waard vindt?
    Ik heb nu bv nog een periode met examentrainingen, niet verplichte lessen, vorige week ben ik naar alles geweest om te kijken welke ik wel en welke ik niet nuttig vond.

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Ik skip zo vaak hoorcolleges enzo, oh man. :') Ook omdat ik er niks van meekrijg en omdat ik sowieso de vakken vorig jaar al gehad heb (toen ging ik wel naar alles, veel heeft het precies niet uitgehaald haha). Werkt tot nu toe prima bij mij. Er zijn echt nog veel mensen bij mij in de richtig die geregeld skippen omdat het gewoon veel efficiënter is om het zelf direct te leren. Hangt ook een beetje af van de begrijpbaarheid van de vakken en de kwaliteit van de cursussen natuurlijk.
    Maar eerlijk gezegd, als je al twijfelt is de kans groot dat je uiteindelijk toch niet zal gaan (ervaring). :'D

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.