• Hoihoi,

    Vorig jaar moest ik voor Nederlands een betoog maken en heb ik een onderzoekje uitgevoerd op Quizlet. Dit wil ik nu nog een keer doen voor mijn eindcijfer, maar dan met een andere vraagstelling. Vandaar mijn mooie poll hier!

    Ik zou het enorm waarderen als jullie deze voor mij willen invullen en hopefully nog een comment willen geven over waarom jullie deze keuze hebben genomen, of het vanwege een van mijn argumenten was of een eigen argument. Ik moet zoveel mogelijk stemmen hebben!! ^^

    THANK YOU GUYS!!!

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 16:02 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Done!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius schreef:
    Done!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Gedaan.
    En het zou wel fijn zijn als zo iets ingesteld kan worden.

    Ingevuld! Geweldige betoogstelling Leah!
    Dit moet naar mijn mening voor alle dieren, of dit nu een goudvis, hond of paard is.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 18:22 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Dit moet naar mijn mening voor alle dieren, of dit nu een goudvis, hond of paard is.

    This.


    † Love? I want to sleep.

    Ingevuld!


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Gedaan! Leuk onderwerp voor een betoog!


    Alleen maar tranen van geluk

    Dreadful schreef:
    Ingevuld! Geweldige betoogstelling Leah!
    Dit moet naar mijn mening voor alle dieren, of dit nu een goudvis, hond of paard is.


    I agree. Katten hebben bijvoorbeeld ook een hele diverse lichaamstaal. Als een kat 'kwispelt' met zijn/haar staart dit bijvoorbeeld totaal anders dan wanneer een hond dit doet (:


    26 - 02 - '16

    Omg het zijn al zoveel stemmen en zo veel mooie menigen! Hier kan ik echt een mooi betoog van maken!
    Iemand had op een gegevenmoment een heel mooi tegenargument opgeschreven. En zelfs dke vond ik lastig te ontkrachten. Dus als iemand nou nog een super goed argument heeft om die te ontkrachten, laat maar horen!

    Ik heb Nee ingevuld. Met de reden: Ik denk wel dat het goed is voor mensen om een cursus te volgen, zeker. Maar om dat wettelijk te bepalen gaat me iets te ver. Dan moet politie of gemeentes zulk soort dingen ook gaan controleren. Dit is onhoudbaar + dat ik liever heb dat politie criminelen gaat vangen dan mensen bekeuren, omdat ze geen cursus hebben gehad.

    Ik denk dat het sterk aangeraden moet worden door een dierenarts of iets. Maar daarnaast is het eigen verantwoordelijkheid van mensen om zo'n cursus te doen. Ik weet dat je natuurlijk het dier heb waar je rekening mee moet houden, maar denk eerlijk gezegd dat als mensen echt een hond willen, en ze te weinig geld een cursus of geen zin, mensen toch wel een hond nemen.

    (Oke, ik heb deze mening een beetje lichtelijk aangedikt voor je Leah. Het is niet helemaal mijn mening (': Hihi, hopelijk kan je er wat mee.)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Monochopsis schreef:
    (...)

    I agree. Katten hebben bijvoorbeeld ook een hele diverse lichaamstaal. Als een kat 'kwispelt' met zijn/haar staart dit bijvoorbeeld totaal anders dan wanneer een hond dit doet (:


    Inderdaad, voor katten zou het eigenlijk ook wel moeten gelden. Maar honden zijn een groter gevaar, daarom heb ik specifiek ook voor hen gekozen.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    @ Laleah: Ik weet niet of je dat van mij had gelezen, echter had ik er wel iets op gereageerd.

    Ik zag hier iemand ook reageren met dat het niet handig zou zijn, vanwege de politiecontroles, etc? Is het dan belangrijker dat ze crimineler gaan vangen dan mensen die hun dieren voor oud vuil aan de kant gooien (om het toch wat aan te dikken, echter gebeurd zoiets dus wel)? In mijn ogen zijn de mensen die hun dieren emotioneel en/of fysiek misbruiken even erg.
          Op een gegeven moment, als het echt daadwerkelijk zó erg wordt dat een baasje zijn/haar hond als het ware 'weggooit', vanwege de 'hij luistert niet' en 'vind de hond niet leuk meer'-problemen, vind ik dat de cursussen daar ook een oplossing voor bieden. Dan hebben de mensen zelf ook een idee van hoe het is als je een hond hebt en krijgen ze meer inzicht. Het zal vast niet helemaal oplossen, want de mens heeft altijd wel weer een ander 'idee', maar dat er meer informatie/inzicht krijgen is een stuk beter dan géén.


    Ik vind dat het zeker onder een groot deel van de politie mag vallen.

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 10:38 ]


    † Love? I want to sleep.

    Revy schreef:
    @ Laleah: Ik weet niet of je dat van mij had gelezen, echter had ik er wel iets op gereageerd.

    (...)

    Ik vind dat het zeker onder een groot deel van de politie mag vallen.


    Klopt! Die had ik gezien. Die vond ik ook erg logisch, zeker voor iemand als ik die vindt dat alles met dierenmishandeling zwaarder moet worden gestraft. Helaas zou hiervoor de wet dieren dan weer aangepast moeten worden, en dat is inderdaad lastig. Dus Danique had me goed te pakken met haar tegenargument! Daar en tegen had ik dan weer bedacht, dat mensen die een pup willen aanschaffen eerst een cursus moeten volgen, waarna ze een certificaat of ween bewijs krijgen dat ze naar de cursus zijn geweest en dán pas een puppie mogen halen. Dan weet je zeker dat mensen een cursus hebben gevolgd! Dan zou het ook niet wettelijk echt verplicht hoeven worden denk ik, maar eerder een afspraak tussen dieren liefhebbers. Of wel wettelijk verplicht, maar dan zou de politie niet achter die mensen aan hoeven te gaan, maar zou een groep wel fokkers kunnen controleren of ze die bewijzen wel gebruiken. Ik denk dat dit idee zelfs beter is dan mijn stelling hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Klopt! Die had ik gezien. Die vond ik ook erg logisch, zeker voor iemand als ik die vindt dat alles met dierenmishandeling zwaarder moet worden gestraft. Helaas zou hiervoor de wet dieren dan weer aangepast moeten worden, en dat is inderdaad lastig. Dus Danique had me goed te pakken met haar tegenargument! Daar en tegen had ik dan weer bedacht, dat mensen die een pup willen aanschaffen eerst een cursus moeten volgen, waarna ze een certificaat of ween bewijs krijgen dat ze naar de cursus zijn geweest en dán pas een puppie mogen halen. Dan weet je zeker dat mensen een cursus hebben gevolgd! Dan zou het ook niet wettelijk echt verplicht hoeven worden denk ik, maar eerder een afspraak tussen dieren liefhebbers. Of wel wettelijk verplicht, maar dan zou de politie niet achter die mensen aan hoeven te gaan, maar zou een groep wel fokkers kunnen controleren of ze die bewijzen wel gebruiken. Ik denk dat dit idee zelfs beter is dan mijn stelling hahaha

    Hoe staat dat van de wet dieren nu dan?

    [ bericht aangepast op 3 april 2017 - 10:54 ]


    † Love? I want to sleep.

    Revy schreef:
    (...)
    Hoe staat dat van de wet dieren nu dan?


    Even kijken, deze site geeft een klein idee van hoe of wat > http://www.levendehave.nl/kennisbank/algemeen/wet-dieren.

    Maar heel eerlijk, ik weet niet precies waar zulke regels dan zouden moeten worden aangepakt. Ik denk zelf bij de regels over diermishandeling, maar ik ben dan ook niet enorm bekend met de politiek.
    Zelf ben ik het helemaal met je eens dat Nederland harder mag optreden tegen dierenmishandelaars. Dus van mij part zou jouw argument valide zijn, maar ik weet niet of dat ook geldt bij die regels. Ook voor mijn betoog weet ik niet of dat argument een valide argument is of dat het meer meningsgebaseerd is. Dat is het lastige... Dus eerlijk. Ik weet niet precies hoe die wet dan zo zou worden aangepast.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.