Kijk, het zit zo. anderhalf jaar geleden (!!!) ben ik begonnen aan een haakproject genaamd 'Drie dikke dames op een bank'. Dit project staat zelfs voorop het boekje 'Dikke dames haken'. Je hebt ook nog een dikke dame op een strandstoel (en met een zonnebril op en een ijsje in dr hand) en twee dikke dames die samen hun poedeltje uitlaten. En zo nog een paar patronen/projecten.
Ik vond dit project er echt zo leuk uitzien. Dus ik er enthousiast aan begonnen. MAAR. Dit project is moeilijk joh!
Die benen zijn gebogen, wat betekent dat je allemaal rare dingen moet haken om te voor te zorgen dat die knie gebogen wordt. Dan moeten ook nog al die onderdelen aan elkaar gehaakt worden, op precies de juiste plek uiteraard. En dat haar, men..
Het grootste obstakel was de bank waar de dames opzitten. 'Haak alleen in de achterste lus', 'haak alleen in de voorste lus'. Ik raakte helemaal de kluts kwijt. Gelukkig is die bank inmiddels af, met dank aan mijn nichtje die de bank ook ging haken en mij vervolgens uitleg gaf.
Maarja. Ik moet nog steeds één dame afhaken en drie rugkussens haken. Dus ik begon daar - voor de zoveelste keer- weer eens over tegen Richonne, waarop ze zei dat ze een lunch voor mij betaalt als ik dit project eindelijk af heb. Zou het dan nu eindelijk lukken? Haha.
En om dan nog een extra stok achter de deur te hebben, heb ik met mn nicht ook afgesproken dat we er beide voor gaan zorgen dat we ons project (zij is met een ander haakproject bezig) binnen 2 weken af hebben.
Dus misschien laat ik jullie over 2 weken wel een afgerond 'Drie dikke dames op een bank' zien! Eindelijk.
Huidige status:
29-03-2017: AF
Liefs Emma
[ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 17:54 ]